Rimac Automobili od utorka su i službeno udružili snage s Bugattijem pod nedavno najavljenom tvrtkom Bugatti Rimac, a ona postaje dio Rimac grupe. Osnivanje nove tvrtke koja ujedinjuje dvije marke podupire proizvođač sportskih automobila Porsche i jedan od najvećih proizvođača automobila na svijetu te dosadašnji vlasnik Bugattija – Volkswagen
Ako zajedničko ulaganje Bugattija i Rimca bude uspješno u sljedećih nekoliko godina, hrvatska matična Rimac grupa mogla bi razmotriti proširenje baze ulagača izlaskom na burzu – i već može računati na potporu svog drugog najvećeg dioničara ako odabere taj put u srednjem roku.
Jedan od čelnika Porschea Lutz Meschke izjavio je za Fortune da je inicijalna javna ponuda dionica nove kompanije 'realna'.
'IPO bi jednog dana mogao imati smisla', kaže Meschke, zamjenik izvršnog direktora i šef financija u Porscheu, u intervjuu za Fortune. 'Rimac prvo treba izvršiti svoj operativni plan, ali u principu može računati na našu podršku.'
Marka VW grupe poznata po sportskom automobilu 911, Porsche posjeduje 24 posto udjela u Rimac grupi, kao i 45 posto u zajedničkom pothvatu Bugattija i Rimca. Prema Meschkeu, njegova tvrtka ima cilj igrati 'snažnu pomoćnu ulogu' kao manjinski vlasnik hrvatskog matičnog društva. No tu i završavaju njegove ambicije, jer kaže: uplitanje u Rimčevu sposobnost da određuje vlastitu budućnost samo bi naštetilo Porscheovoj investiciji.
Prvi zadatak na dnevnom redu novog zajedničkog pothvata: razviti ekološki prihvatljiviji proizvod kao nasljednika za Bugatti, bilo kao plug-in hibrid, bilo kao potpuno električno vozilo. Chiron iz 2017. prelazi jedva više od deset milja s galonom goriva, a ispušta pet puta više CO2 od prosječnog automobila, zahvaljujući svom osmolitarskom 16-cilindričnom motoru.
Analitičari upozoravaju na to da se brendovi Ferrari, Lamborghini, pa čak i Bugatti suočavaju s izazovnijim okruženjem nakon desetljeća visokog rasta jer su svi spori u rješavanju pitanja elektrifikacije.
'Koliko god to bilo nevažno u velikoj shemi klimatskih promjena, proizvođači superautomobila moraju dekarbonizirati svoja vozila i neutralizirati njihov ukupni ugljični otisak samo da bi zadržali društveno prihvaćanje', napisao je Jefferies u istraživačkoj bilješci 19. listopada.
Meschkea, koji će sjediti u upravi zajedničkog poduzeća, nazivaju 'kumom' 33-godišnjeg osnivača hrvatskog startupa Mate Rimca.
Financijski direktor Porschea možda je najpoznatiji po ostvarenju dvoznamenkaste marže za matičnu Volkswagen grupu tijekom najgore globalne financijske krize i pandemije.
Poznato je to da Meschke razmišlja strateški, poput glavnog izvršnog direktora, pročešljavajući globalnu startup scenu u potrazi za partnerima kako bi stekao stručnost potrebnu Porscheu za prelazak na softverske poslovne modele i čistu, održivu mobilnost. Upravo je to bio temelj za vezu s Rimcem prije sklapanja investicijskog posla 2018. godine.
U početku je ideja naišla na otpor u Porscheu, no Rimac je sada spreman postati dobavljač visoke tehnologije za njemačku marku sportskih automobila.
'Naši inženjeri uvijek traže od sebe da budu najbolji u industriji, pa je postojala određena nevoljkost za to', objasnio je Meschke.
'U to smo vrijeme tek počeli razvijati naše potpuno električno vozilo Taycan i brzo smo otkrili koliko možemo naučiti jedni od drugih.'
Globalno sjedište kompanije Bugatti Rimac nalazi se u dosadašnjem sjedištu Rimac Automobila, ali će s vremenom prijeći u nedavno najavljeni Rimac kampus u Svetoj Nedelji, vrijedan više od 200 milijuna eura, koji će također biti dom Rimac Technologyja.
Budući da je gradnja započela, zajedničko istraživanje i razvoj budućih hiperautomobila Rimac Automobila i Bugattija u konačnici će se odvijati u Rimac kampusu – a on bi trebao biti otvoren 2023. godine.