PROJEKT ISTOČNA OBALA

[FOTO] Pogledajte kako će izgledati rješenje najvećeg prometnog problema u Splitu

20.12.2022 u 13:39

Bionic
Reading

Već početkom nove godine Grad Split s Hrvatskim cestama započet će rješavati problem pristupa trajektnoj luci, neuralgične prometne točke zbog koje u ljetnim mjesecima vladaju nesnosne gužve, a cijeli centar grada često biva blokiran

Ulaz u trajektnu luku i izlaz iz nje realizirat će se na osnovi upravo dovršenog anketnog urbanističkog natječaja za Istočnu obalu i za taj zahvat neće biti potrebno mijenjati Generalni urbanistički plan, potvrđeno je na današnjem predstavljanju rezultata natječaja.

Pobjedu na njemu odnio je rad arhitektica Ivane Bakotić i Josipe Menegelo, s kojima su surađivale arhitektice Jelena Duplančić i Mariana Bucat te Ivan Milas i Žarko Tičinović. Drugi najbolji rad jest onaj arhitektonskog studija Porticus Damira Rake, a treće mjesto osvojio je tim u kojem su bili Martina Ljubičić, Ozana Palić, Eduard Katačić, Ute Schneider, Tadej Glažar, Antonio Vukičević i Niko Borković.

Četvrtu nagradu dobio je Vedran Duplančić sa suradnikom Danielom Josipom Bavčevićem, a petu Marko Murtić, Viktor Vdović, Mak Murtić i Nada Milišić.

  • +24
Pet idejnih rješenja za Istočnu obalu u Splitu Izvor: Licencirane fotografije / Autor: Društvo arhitekata Split

Svih pet nagrađenih radova, od njih ukupno dvanaest pristiglih na natječaj, bit će iskorišteno kao osnova za izmjenu urbanističke dokumentacije, odnosno kombinirat će se njihovi detalji kako bi se konačno definirao budući izgled Istočne obale kao najvažnijeg i najvrjednijeg splitskog prostora. Ondje će se i u budućnosti, pored trajektne luke, nalaziti manji autobusni i željeznički terminal, no glavni kolodvori bit će izmješteni u novo prometno središte u predjelu Kopilica.

Vlakovi će do centra grada i dalje prometovati postojećim tunelom.

Za razliku od prethodnih natječaja za uređenje ovog dijela grada, koji nisu realizirani, iz najnovijeg je potpuno izbačena mogućnost stambene i hotelske izgradnje.

'Preporukom gradonačelnika Ivice Puljka i gradske stručne službe za značajno smanjenje dozvoljene površine nove izgradnje te ukidanjem mogućnosti stambene i hotelske izgradnje, natjecateljima se želi posebno naglasiti važnost neodgodive primjene aktualnih ekoloških politika, među kojima su najvažnije Strategija EU-a za prilagodbu klimatskim promjenama i Strategija za zelenu infrastrukturu EU-a', stajalo je između ostalog u programu ovog natječaja.

Prvonagrađeni rad između ostalog predviđa dugačku šetnicu koja će spajati Pazar i krajnju točku trajektne luke, zgradu nekadašnjeg Dalmacijavina, koja je zamišljena kao žarište suvremene umjetnosti.

Šetnica je s trgovima i 'skalinadama' planirana iznad željezničkih tračnica i drugih prometnih sadržaja, koji bi bili skriveni u utrobi, a sadržaji uz nju definirali bi se participativnim planiranjem.

Prometno rješenje za ovaj dio grada zapravo je bio najvažniji segment natječaja, u čijoj su provedbi sudjelovali predstavnici Hrvatskih cesta od kojih se očekuje žurno dovršavanje dokumentacije i početak gradnje novih prometnica, pogotovo stoga što za to nije potrebna izmjena GUP-a. Gradonačelnik Puljak već ranije najavio je da bi se to trebalo dogoditi u iduće tri godine te da bi trajektna luka i centar grada mogli dobiti nove ulaze i izlaze do ljeta 2024. godine.

Sam projekt Istočne obale, na kojoj bi dominirali javni i 'zeleni' sadržaji, bio bi realiziran u fazama. Najavljeno je i kandidiranje za sredstva iz europskih fondova.