Do sredine listopada planira se objaviti međunarodni pozivni natječaj za iskazivanje interesa za dokapitalizaciju Croatia Airlinesa, čime će se ujedno i ispitati zainteresiranost tržišta mogućih ponuditelja. Šuška se o dva potencijalna kupca: Garuda Indonesiji i kineskom China Southern Airlinesu, a spominje se i treći potencijalni interesent, Etihad iz Ujedinjenih Arapskih Emirata koji je nedavno kupio 49 posto JAT-a. Iz Ministarstva pomorstva, prometa i infrastrukture potvrđeno nam je samo da je tvrtka Garuda Indonesia iskazala interes za suradnju s Croatia Airlinesom te da ministar Siniša Hajdaš Dončić sljedeći tjedan ide u službeni posjet Indoneziji
Garuda Indonesia iskazala je interes za suradnju s Croatia Airlinesom, kazali su za tportal iz Ministarstva i dodali kako ministar idući tjedan odlazi u službeni posjet Jakarti gdje će obaviti niz razgovora, a između ostalog i s predstavnicima tvrtke Garuda Indonesia, kao i s direktorom tvrtke Global Putra International Group, koja je iskazala interes za ulaganja u Zračnu luku Osijek.
'Dakle, neće tom prilikom prodavati kompaniju, budući da se ide u raspis pozivnog natječaja za iskazivanje interesa na koji će se moći javiti sve zainteresirane kompanije i tek tada ćemo znati tko su uistinu zainteresirani ponuditelji dokapitalizacije Croatia Airlinesa', naglasili su iz Ministarstva.
Garuda Indonesia: od lošeg sigurnosnog rejtinga do titule najboljeg svjetskog avioprijevoznika
Zrakoplovna kompanija Garuda Indonesia vuče svoje korijene od 1940-ih godina. Njeni zrakoplovi danas lete na 56 destinacija diljem svijeta, a spominje se kao jedna od najboljih velikih svjetskih aviokompanija.
1990-ih Garuda je pretrpjela dvije nesreće većih razmjera. Prva se dogodila u Japanu u ljeto 1996, a druga godinu kasnije kada se Airbus A300 srušio na sjeveru Sumatre, te su poginuli svi putnici i posada, njih 234, što je ujedno bilo i najveća zrakoplovna nesreća u Indoneziji.
Iste godine azijska financijska kriza pogodila je i Indoneziju i Garudu koja je bila prisiljena smanjiti broj letova i ukinuti određene destinacije. Situacija se još više pogoršala nakon terorističkih napada 11. rujna 2001. u SAD-u, bombe na Baliju, potresa i tsunamija 2004. i panike zbog virusa SARS-a. Godine 2007. EU je privremeno zabranio Garuda Indonesiji, zajedno sa svim drugim indonezijskim zrakoplovnim kompanijama, letove u bilo koju europsku zemlju nakon pada Garudinog Boeinga 737-400 ranije te godine, kada je poginuo 21 putnik i jedan član posade.
Garuda Indonesia je nakon toga znatno poboljšala sigurnost, a u posljednjih deset godina nije zabilježena veća nesreća ove aviokompanije. Nakon nesreće 2007. suočena je s brojnim kritikama te i danas zbog toga nosi stigmu nesigurnog avioprijevoznika. Od 1950. Garuda je imala 14 velikih nesreća. No nakon 2009. Garuda Indonesia je doživjela 'renesansu'. Promijenila je logo, obnovila flotu novim zrakoplovima i poboljšala uslugu. Dobitnik je nekoliko prestižnih nagrada, između ostalog kao vodeća azijska aviokompanija po kvaliteti zrakoplovnih usluga, a 2012. proglašena je najboljom međunarodnom aviokompanijom među svim većim aviokompanijama diljem svijeta, gdje je u konkurenciji pomela i Singapore Airlines, Emirates Airlines i Air New Zealand. Recenzije putnika svjedoče o istome.
China Southern Airlines - najveći azijski avioprijevoznik
China Southern Airlines je šesta po veličini aviokompanija u svijetu po broju prevezenih putnika i najveći azijski avioprijevoznik po veličini flote i prevezenih putnika. Osnovana je 1988. godine, zapošljava gotovo 74 tisuće radnika i leti u preko 200 destinacija. 1990, 1992. i 1997. zrakoplovi ove aviokompanije doživjeli su teške nesreće sa smrtnim ishodom, a zabilježen je i niz drugih manjih incidenata.
Arapski Etihadtreći igrač?
Etihad, koji slovi za jednog od najboljih svjetskih avioprijevoznika, nedavno je kupio 49 posto srpskog JAT Airwaysa. Srpska će tvrtka prema ugovoru promijeniti naziv u Air Serbia, a redoviti će letovi uključivati 12 novih odredišta, uključujući Afriku, Bliski istok i Europu. Dobitnik je brojnih prestižnih nagrada, a ima sponzorske ugovore s poznatim nogometnim klubovima, ragbi klubovima i Formulom 1. Za razliku od prijašnje dvije aviotvrtke, nema zabilježenih većih incidenata i nesreća