Monetizacija ili davanje autocesta u koncesiju na 30 ili 50 godina plan je Vlade kako bi dobivenim novcem vratila kredite i smanjila državni dug. Procjena je da država može dobiti 3 milijarde eura. Budući da se zna kako je javni dug trenutačno 22 milijarde, to bi značilo da bi Hrvatska u jednom danu svoj javni dug smanjila za preko 10 posto. Ideju Vlade ne podržava 61,1 posto građana, a podržava je njih 30,3 posto, dok ne zna njih 8,6. Riječ je o rezultatima istraživanja agencije Ipsos Plus za Dnevnik Nove TV
Protivnici koncesije ili monetizacije, njih 62 posto, misli da su autoceste građene novcima građana te da nije u redu da sada koncesionar profitira. Njih 60 posto misle da su autoceste nacionalno blago te ih ne treba davati strancima. 47,3 posto ispitanika misli kako je važnija dugoročna isplativost nego novac koji bi smanjio kredit, piše Dnevnik.hr
Među trećinom građana koji misle da je monetizacija ili koncesija autocesta dobra - većina ili njih 65 posto misli kako se time smanjuje javni dug, a to je najvažnije. Njih 57,8 posto misli kako autoceste ostaju Hrvatske, a država dobiva novac. 40 posto građana misli da je sada važno osigurati novac kojim se vraćaju krediti, a ne dugoročna isplativost.
Nakon podnesenih preko 700 tisuća zahtjeva za legalizaciju bespravne gradnje, ministrica Mrak Taritaš poručila je kako ima grč u želucu. Ali i dalje vjeruje da bi se posao mogao završiti u dvije godine.
No većina građana u brzinu ne vjeruje. Da će posao biti gotov do 2015. misli tek 7,5 posto građana. Da će se sve završiti od 2015. do 2018. misli 28,5 posto građana. A da će proces legalizacije biti gotov od 2018. do 2023. misli 26,4 posto građana. I ona najpesimističnijia, njih 29,9 posto, misli da će sve trajati i dulje od 2023. godine. Njih osam posto ne zna.
I dok građani misle da će sve trajati desetljeće i duž,e o cijelom modelu većina ima pozitivno mišljenje. Njih 56,7 misli kako je model pravedan, a njih 30,9 posto misli da je nepravedan. Ne zna njih 12,4.