PULJAK SE POHVALIO

Grade se deseci novih garaža, bit će kvartovi u malom: Pogledajte gdje će Splićani parkirati

14.11.2023 u 13:47

Bionic
Reading

Splitski gradonačelnik Ivica Puljak javno je predstavio cjeloviti plan gradnje javnih garaža na području cijelog grada, kojim se u idućem razdoblju planira urediti novih 11.213 parkirališnih mjesta. Objasnio je da cilj nije poticati građane na kupnju novih automobila, nego na uklanjanje postojećih vozila s pločnika, travnjaka i drugih javnih površina

Prošlog tjedna službeno je otvorena nova garaža u četvrti Lokve, koja na svom krovu ima i više igrališta i rekreacijskih sadržaja, a Puljak je objasnio da će takvi 'društveni centri' biti model za daljnje uređenje svih kvartova.

'Sada slijedi potpuno uređenje Lokvi u sklopu kojeg ćemo izmijeniti tijek prometa, te označiti preostala legalna i ukinuti nelegalna parkirališna mjesta kako bismo oslobodili prostor za pješake i bicikliste. Dolazak nove garaže i društvenog centra za svaki kvart bit će početak potpunog uređenja', najavljuje Puljak.

Spomenuta garaža bila je spremna za gradnju još potkraj mandata Andre Krstulovića Opare, kao i još jedna na Splitu 3 koja se upravo dovršava, a Puljkova administracija u proteklih godinu dana analizirala je prostor cijelog grada i definirala više desetaka novih lokacija koje će se u idućem razdoblju pripremati za gradnju. Po kriteriju da se nalaze na najviše 300 metara od svakog stanovnika, smatraju, pokrit će se potrebe gotovo cijelog grada.

Do kraja njegovog mandata, vjeruje splitski gradonačelnik, započet će i djelomično završiti izgradnja novih garaža i društvenih centara na još šest lokacija, od kojih su najveće garaže na novouređenom Žnjanu (18 milijuna eura), te ona na Lovrincu s čak tisuću mjesta vrijedna 20 milijuna eura, koja bi zapravo trebala funkcionirati u sklopu 'park&ride' koncepta. Građani i turisti ondje bi trebali ostavljati svoje automobile i javnim prijevozom ići prema centru.

Opsežan dugogodišnji projekt uklanjanja automobila sa splitskih pločnika i javnih površina, najavljuje, financirat će se vlastitim i kreditnim sredstvima, a moguće je i financiranje iz europskih fondova budući da će veliki broj garaža u mnoge kvartove donijeti i sportske i zelene sadržaje, punionice električnih automobila, reciklažna dvorišta i slično.

  • +4
Ivica Puljak Izvor: Cropix / Autor: Vojko Basic

Split, a osobito njegov centar, godinama muku muče s nedostatkom mjesta za parkiranje, a problem će dodatno eskalirali kada se onamo ponovno preseli Općinski sud koji je deset godina radio na periferiji. Puljak apelira na građane da što više koriste javni prijevoz.

'Uveli smo sedam novih linija u koje smo uložili dva milijuna eura, obnovili smo vozni park koji je jedan od najmlađih u Europi te uveli aplikaciju i sustav ticketinga koji je također jedan od najmodernijih. Drastično smo snizili cijene karata i mjesečnih pokaza, pozivamo građane da se time koriste', kazao je Puljak na prezentaciji pred novinarima.

Uskoro će, najavljuje, biti predstavljena i cjelovita Strategija urbane mobilnosti do 2030. godine kao osnovni dokument koji će definirati sve oblike prometa u gradu, a već koncem ovog tjedna objavit će početak projekta proširenja pješačkih zona u centru Splita.