Prema podacima do kojih je došao londonski list Sunday Times, grčke brodarske tvrtke sudjeluju u prebacivanju nafte s broda na brod kako bi prikrile transport ruskog crnog zlata
Podaci ukazuju na to da su pretankiranja u ruskoj luci Kavkaz, gdje ruski brod iskrca naftu sa svog broda na drugo plovilo neutralne tvrtke, u porastu otkako je Rusija napala Ukrajinu u veljači.
Otkriće Sunday Timesa pokazalo je i da su grčke luke postale hotspot, a transferi u luci Kalamata porasli su za 20 posto u svega mjesec dana.
Londonski list je naveo primjer broda koji plovi pod ruskom zastavom, Vladimir Monomakh, koji je 1. ožujka uplovio u luku Kavkaz, s kojega je pretovarena nafta na tanker Minerva Emily koji plovi pod malteškom zastavom, a u grčkom je vlasništvu, a sve kako bi se prikrilo porijeklo nafte.
U izvješću koje prenosi Bussines Insider se navodi da je Andreas Martinos, vlasnik Minerve Marine, ostvario ogroman profit prevozeći rusku naftu na ovaj način. Nije bilo dokaza o kršenju sankcija i Minerva nije pokušavala prikriti svoje postupke, piše Sunday Times.
List se poziva i na podatke s Lloyda koji pokazuju da su brodovi u vlasništvu grčkog milijardera Georgea Economoua u travnju prevezli 1,9 milijuna tona nafte izravno iz četiri ruske luke.
Cijene nafte nakon ruske invazije dosegle su 14-godišnji maksimum. Smatra se da Moskva zarađuje 800 milijuna dolara dnevno od izvoza nafte dok zapadne zemlje pokušavaju smanjiti svoje oslanjanje na rusku energiju.
Ovog tjedna Europska unija postigla je sporazum o zabrani pristizanja ruske nafte morem do kraja ove godine, ali zalihe poslane naftovodima bit će izuzete. Rusija isporučuje nešto više od četvrtine nafte u EU.
Minerva Marine i Economou nisu odgovorili na Insiderov upit.