Glavnu riječ u Hrvatskim autocestama navodno ne vodi predsjednik Uprave poduzeća, nego ministar Božidar Kalmeta. Preko dva člana Uprave HAC-a on je stvorio paralelnu liniju upravljanja tvrtkom
Hrvatskim autocestama najprije je upravljao preko članova uprave Josipa Sapunara i Milivoja Mikulića, a kasnije preko Josipa Sapunara i Željka Krapljana. Ove tvrdnje proizlaze iz dokumenta što ga je u lipnju 2007. godine potpisao i nadzornom odboru poduzeća uputio bivši predsjednik uprave HAC-a Mario Crnjak, tražeći vlastito razrješenje s dužnosti.
Crnjak je ukazao i na druge nezakonitosti u HAC-u te optužio sektorskog direktora Željka Krapljana za opstrukciju rada unutarnje kontrole poduzeća.
'Ne podržavam imenovanja suprotna pravilniku HAC-a, koja je gospodin Josip Sapunar proveo uz pomoć nadzornog odbora za Željka Krapljana, i za to tražim odgovornost predlagatelja. Nisam spreman podržati ni ostale naloge preko posrednika. Posljednji sastanak s ministrom Kalmetom imao sam u prosincu 2005. godine, dok je u prvoj polovici 2006. godine Milivoja Mikulića kao člana uprave ministar pozvao na tridesetak, a Josip Sapunar na petnaestak sastanaka, bez ikakvih povratnih informacija prema meni o čemu se radilo', stoji u Crnjakovom dopisu nadzornom odboru. U nastavku Crnjak pojašnjava i što zapravo znači tih 45 sastanka s ministrom Kalmetom obavljenih bez predsjednika uprave HAC-a.
'Ovaj podatak puno toga pokazuje: od elementarnog nepoštivanja hijerarhije s više razine ka nižoj do rada iza leđa predsjedniku uprave, odnosno paralelnog vođenja tvrtke. (...) Već tri godine me se na sve načine opstruira, omalovažava, podcjenjuje, a što je najgore i protuzakonito – iz drugog plana s više razine upravlja se HAC-om, najprije preko Mikulića i Sapunara, a danas preko Sapunara i Krapljana', zaključuje u nastavku. Iz navedenog je razvidno da Crnjak smatra da poduzećem, mimo njega, upravlja upravo ministar Kalmeta.
Bivši predsjednik uprave naposljetku navodi da je sve to 'trpio u cilju realizacije programa Vlade i održavanja rokova izgradnje autocesta' te nadzornom odboru izjavljuje: 'Više nisam spreman, niti je to operativno moguće, surađivati sa Sapunarom te vam predlažem da Vladi i premijeru predložite moje razrješenje s funkcije predsjednika uprave HAC-a'.
Predsjednik Nadzornog odbora HAC-a Zdravko Livaković zahtjev predsjednika uprave za razrješenjem nikad nije stavio na dnevni red sjednice te članovi nadzornog odbora o njemu nisu raspravljali, iako su svi bili upućeni u sadržaj citiranog dopisa. Hrvatskim autocestama Crnjak je upravljao još godinu dana od upućivanja ovog dopisa Nadzornom odboru, da bi potom odstupio s dužnosti, navodeći kao razlog zdravstvene tegobe.
Član Uprave Mikulić, kojeg je Crnjak označio kao jednu od dvije poluge paralelne vlasti, kasnije je, pak, imenovan za Kalmetinog pomoćnika, da bi s te pozicije bio delegiran na mjesto državnog tajnika pri Ministarstvu regionalnog razvoja. Josip Sapunar i Željko Krapljan još uvijek ordiniraju u HAC-u, prvi kao član uprave zadužen za financije, a drugi kao sektorski zamjenik direktora.
Nakon niza objavljenih afera i izraženih sumnji u korupciju u Hrvatskom autocestama premijerka, Jadranka Kosor ministra Kalmetu ovlastila je da 'istraži eventualne malverzacije'. On je potom zatražio izvještaj unutarnje kontrole i nadzornog odbora HAC-a. 'Bit će smijenjen svatko kome se dokaže krivnja', ustvrdio je Kalmeta.
U svjetlu gore navedenog dokumenta, međutim, teško je povjerovati da nadležni ministar može ostati nepristran pri istrazi, tim više što bi najprije morao istražiti svoj vlastiti rad, piše Novi list.