I Domoljubna koalicija i koalicija Hrvatska raste predale su svoje financijske izvještaje o financiranju izborne promidžbe za izbor zastupnika u Hrvatski sabor. To su obje koalicije učinile i prije kraja zakonskog roka u utorak, 15. prosinca, no cjelovite izvještaje još nisu objavile na svojim web-stranicama, jer to mogu učiniti do 30. prosinca
Da su predali koalicijski financijski izvještaj Državnom izbornom povjerenstvu, službeno su priopćili iz HDZ-a.
'Ukupni prihodi iznosili su 11.475.337,32 kuna, među kojima je 4.157.223,17 kuna od vlastitih sredstava, dok prihodi od donacija iznose 7.318.114,15 kuna. Troškovi izborne promidžbe u 12 izbornih jedinica iznose 15.502.474,90 kuna. Zabilježen je manjak prihoda od 4.027.137,58 kuna, koji će se nadoknaditi sredstvima iz naknade troškova izborne promidžbe', priopćili su iz HDZ-a.
Iz HDZ-a su javnosti priopćili samo dio podataka jer, kao i drugi izborni takmaci, još uvijek nemaju zakonsku obvezu javne objave izvještaja. Naime, krajnji rok za objavu izvještaja na web stranicama je 30. prosinca.
Iz najveće stranke Domoljubne koalicije za tportal su poručili da pozivaju i druge političke aktere da objave barem osnovne podatke iz izvještaja. Naime, na to se nisu odlučili u koaliciji Hrvatska raste. Izvještaj su, potvrdili su u SDP-u za tportal, predali Državnom izbornom povjerenstvu, a objavit će ga u zakonskom roku, odnosno do 30. prosinca.
U zakonskom roku izvještaj će objaviti i Most, koji je još također predao izvještaj DIP-u. Most nezavisnih lista u srijedu popodne priopćio je da je u utorak podnio financijski izvještaj, da mu je donirano 338.000 kuna, a da je na kampanju potrošio oko 1, 2 milijuna kuna. 'Smatramo da je važno naglasiti kako je najveći iznos donacije koji smo primili 30.000 kuna. Kako bismo osigurali sva potrebna sredstva, digli smo kredit za koji su jamčili osobno članovi Mosta jer su vjerovali u uspjeh našeg političkog puta. Ukupni izdaci cjelokupne Mostove kampanje sasvim sigurno su višestruko manji od onih drugih stranaka, a posebno kada se uzme u obzir uspjeh i broj izabranih zastupnika', izjavio je Nikola Grmoja, glasnogovornik Mosta.
Jedini koji su već objavili cijeli izvještaj na svojim web-stranicama je HDSSB, koji je i prvi priopćio da su predali izvještaj DIP-u. HDSSB je za kampanju je prikupio oko 1,2 milijuna, a potrošio oko 1,3 milijuna kuna, pa u tom pogledu bilježi minus od oko 120.000 kuna. no, taj će minus nadoknaditi naknadom koju za osvojene mandate dobiva iz proračuna.
Glavnina HDSSB-ovih prihoda su donacije pojedinaca i obrta (gotovo 850.000 kuna), u manjoj mjeri pravnih osoba (302.000 kuna), najveća pojedinačna donacija, tvrtke Geoprem, iznosi 50.000 kuna Na popisu donatora su svi viđeniji HDSSB-ovci koji su, mahom, stranci donirali po 10.000 kuna.
Većina od 1,3 milijuna kuna rashoda otišla je na tiskanje promidžbenog materijala i medijsko oglašavanje u lokalnim radijskim i televizijskim kućama. Trošak medijskih usluga iznosio je gotovo 770.000 kuna, no zahvaljujući popustima koje je stranka dobila od nakladnika, a radi se o gotovo 200.000 kuna, u konačnici trošak iznosi oko 570.000 kuna. Najizdašnija u popustima bila je Televizija Slavonije i Baranje, koja je prepolovila cijene svojih usluga.