Iz Hrvatske narodne stranke - liberalnih demokrata ustvrdili su u nedjelju da je budućnost INA-e dovedena u pitanje te su pozvali nadležne mjerodavne institucije da žurno reagiraju, jer je kršenje hrvatskih zakona od strane MOL-a nedopustivo, nakon što je MOL bez znanja hrvatskih članova Uprave prevezao 600 tona sirove nafte iz Siska u Rijeku, a što je tehnički ministar gospodarstva Tomislav Panenić (Most) navodno saznao tek kada je nafta bila na putu
'Umjesto da se bavi INA-om, Panenić se zajedno sa svojim stranačkim kolegama iz Mosta bori za fotelje u novoj Vladi i neargumentiranom diskreditacijom političkih suparnika (možda i u suradnji s MOL-om)', ocijenio je HNS u priopćenju.
Panenić, tvrde u HNS-u, nije sudjelovao ni u kakvim ozbiljnim razgovorima oko INA-e, niti u arbitražnim postupcima te je time ozbiljno ugrozio njezine interese. 'Očigledno je da nema vremena za INA-u, jer da je kontinuirano surađivao s Upravom, sa Sindikatima kao i s djelatnicima rafinerija u Sisku i Rijeci, iznenađenja se ne bi događala. To pokazuje njegovu potpunu nekompetentnost, neznanje i nezainteresiranost za stratešku hrvatsku tvrtku', ocjenjuju iz HNS-a.
Također navode da je 'u trenutku kad je dogovorena nova hrvatska Vlada HDZ-a i Mosta, MOL očito procijenio da u našoj zemlji može raditi što hoće i to ni manje ni više nego na 25. obljetnicu Dana neovisnosti RH'. Time je, smatraju, poslao vrlo jasnu poruku da im je konačan cilj zatvaranje rafinerije Sisak i dovršetak upropaštavanja Ine.
Iz HNS-a su poručili i kako se 'za nacionalne interese ne bori u predizbornoj kampanji, nego da je to kontinuirana bitka bez posustajanja koja nadilazi stranačke razlike ili interese' te ističu da je onaj koji je to činio posljednji bio predsjednik HNS-a Ivan Vrdoljak na čelu Ministarstva gospodarstva.
Nasuprot tome, ističu kako Panenić nije učinio ništa za očuvanje hrvatske strateške naftne kompanije, ali se, tvrde, 'potrudio diskreditirati predsjednika HNS-a što MOL sustavno čini od 2014.'.
Panenić je u subotu izrazio nezadovoljstvo zbog toga što je bez znanja hrvatskih članova Nadzornog odbora (NO) i Uprave INA-e prevezena domaća nafta u riječku rafineriju te zatražio službeno očitovanje MOL-a. Potvrdio je da je o prijevozu u rafineriju u Rijeci bio upoznat prekasno, odnosno kad je transport već krenuo te ga stoga više nije bilo moguće zaustaviti. Iz INA-e su nakon toga priopćili kako je uobičajeno da naftne kompanije šalju svoje proizvode željeznicom prema i iz svojih rafinerija. Tako je u petak popodne probno prevezeno 600 tona domaće nafte (oko 1 posto ukupne mjesečne domaće proizvodnje) željeznicom iz Graberja Ivaničkog do Rafinerije nafte Rijeka.