Slovensko ograničenje prometa teretnih vozila na pojedinim graničnim prijelazima s Hrvatskom uzrokuje brojne probleme hrvatskim prijevoznicima, a prometne administracije dviju zemalja trebale bi u najkraćem roku izraditi povoljnija tehnička rješenja, ističu iz Ministarstva mora, prometa i infrastrukture u priopćenju sa sastanka hrvatskog ministra i slovenske ministrice prometa
Ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković u utorak se u Sloveniji sastao sa slovenskom ministricom prometa Alenkom Bratušek, a glavna su tema sastanka bila ograničenja za prometovanje teretnih vozila na određenim dionicama graničnih prijelaza s Republikom Slovenijom.
Naime, temeljem uredbe slovenskog Ministarstva infrastrukture od 1. lipnja hrvatski prijevoznici imaju zabranu prijelaza preko čak 17 graničnih prijelaza te moraju koristiti međunarodne granične prijelaze.
"Kako je donošenje te uredbe prouzrokovalo brojne probleme za hrvatske prijevoznike (povećanje troškova, vremena transporta ali i druge organizacijske probleme) odlučeno je kako je za uspješno rješavanje nastalog problema nužno organizirati sastanak između dvoje ministara", ističu iz hrvatskog Ministarstva mora, prometa i infrastrukture.
Kako nadalje navode, hrvatska je strana na sastanku istaknula niz problema koji su uzrokovani donošenjem spomenute uredbe te je "izneseno stajalište kako je potrebno čim prije reagirati te pokušati pronaći kompromisna rješenja za obje strane".
"Navedeni sastanak je završio konstruktivnim zaključkom kako je potrebno zadužiti slovensku i hrvatsku prometnu administraciju kako bi se u najkraćem roku mogla izraditi povoljnija tehnička rješenja za prijevoznike koji prometuju ovim dionicama. Sljedeći sastanak između dvoje ministara će se održati kroz desetak dana kada će se više znati o mogućim rješenjima", ističu iz Ministarstva.
Na sastanku je "aktualizirano i pitanje obnove i održavanja kako cestovnih tako i mostovnih graničnih prijelaza s Republikom Slovenijom, a sve kako bi se pronašlo cjelovito rješenje graničnih pitanja između Republike Hrvatske i Republike Slovenije", zaključuje se u priopćenju.
Sukladno najavama od sredine travnja, slovensko je Ministarstvo infrastrukture od 1. lipnja na 17 graničnih prijelaza s Hrvatskom uvelo režim ograničenje za teretna motorna vozila najveće dopuštene mase iznad 7,5 tona.
Slovenska je strana tumačila da tim ograničenjem "želi poboljšati sigurnost i kvalitetu života lokalnog stanovništva" na pravcima opterećenim teretnim prometom te da stoga taj promet s državnih magistralnih cesta prebacuje na autoceste.
Prijevoznici, pak, smatraju da je to slovenska reakcija na, kako kažu, hrvatski jednostrani potez zatvaranja graničnog prijelaza Mursko Središće za tranzitni promet kamiona iznad 7,5 tona.
Uredbom slovenskog ministarstva je reguliran tranzitni teretni promet iz Italije u smjeru Hrvatske, Bosne i Hercegovine, Srbije, Makedonije, Bugarske, Crne Gore, Rumunjske… i obrnuto.
Ograničenje se odnosi na glavne ceste Jelšane-Postojna (G1-6) i Starod-Kozina (G1-7) te neke glavne i regionalne ceste na sjeverozapadu Slovenije.
Od ograničenja na cestama Jelšane-Postojna i Starod-Kozina izuzeta su samo teretna vozila koja dolaze iz Italije i kao krajnju destinaciju imaju Istru, Primorsko-goransku i Ličko-senjsku županiju i te iz tih destinacija prema Italiji.
Sav ostali tranzitni promet teretnih vozila najveće dopuštene mase iznad 7,5 tona iz smjera Italije prema Hrvatskoj, Bosni i Hercegovini, Srbiji, Rumunjskoj i obrnuto usmjeren je na slovenske autoceste A1 i A2 Kozina-Ljubljana-Obrežje-GP Bregana i obrnuto.
Na području sjeverozapada Slovenije zabranjen je promet teretnih vozila državnim i lokalnim cestama kroz Sloveniju od autoceste A4 prema graničnim prijelazima Dubrava Križovljanska/Zavrč i Trnovec/Središće ob Savi koji se kreću prema unutrašnjosti Hrvatske, Bosni i Hercegovini, Srbiji, Makedoniji, Bugarskoj, Crnoj Gori, Rumunjskoj… i obrnuto. Izuzetak je tranzitni promet koji ima početak ili cilj u Međimurskoj i Varaždinskoj županiji i obrnuto.
Kroz Sloveniju je zabranjen i teretni tranzitni promet za vozila iznad 7,5 tona koja promet s autoceste A1 nastavljaju po regionalnim cestama i preko graničnih prijelaza Dobovec-Lupinjak i Bistrica ob Sotli prema Hrvatskoj.
S obzirom na ta ograničenja početak ovog tjedna je na pojedinim graničnim prijelazima donio pojačan promet i višesatna čekanja.
Nezadovoljni su i zagorski autoprijevoznici pa je kreirana i Facebook grupa "Protiv promjena regulacije tranzitnog teretnog prometa", gdje se pozivaju svi prijevoznici i vozači da potpišu peticiju protiv odluke Republike Slovenije. Također se napominje da taj problem zatvaranja granice utječe kako na ekonomski, tako i na vremenski aspekt, jer će se putovanja vozača odužiti te će dolaziti do kašnjenja kod utovara/istovara.