U sklopu Svjetskog dana prava potrošača, ministrica Dalić najavila je povećanje broja savjetovališta za zaštitu potrošača, kao i stručnih suradnika koji bi radili na financijskom opismenjavanju građana
Svjetski je dan prava potrošača, a upravo tim povodom od ponedjeljka se diljem zemlje obilježavao Tjedan prava potrošača, kojeg je organiziralo Ministarstvo gospodarstva, poduzetništva i obrta, s ciljem bolje edukacije građana o njihovim potrošačkim pravima.
'Svjetski dan zaštite potrošača sigurno je prilika da intenzivnije i glasnije progovorimo o pravima potrošača, međutim ona ne smiju i nisu biti nešto sa čime se jednokratno bavimo. Ministarstvo na tome radi kontinuirano, u suradnji s preko 30 različitih institucija te građani u bilo kojem trenutku od nas mogu tražiti savjet, informaciju ili pak uložiti svoj prigovor', izjavila je ministrica gospodarstva Martina Dalić.
Premda se na potrošačkim pravima intenzivno radi, Dalić priznaje da situacija može biti i bolja. Upravo zato, Ministarstvo gospodarstva, Ministarstvo financija i grad Zagreb potpisali su sporazum o suradnji u financiranju savjetovališta za zaštitu potrošača na području grada Zagreba.
Cilj sporazuma jest proširiti kanale kroz koje potrošači mogu ostvarivati svoja prava i konačno, povećati broj savjetovališta, objašnjava Dalić.
'Trenutno je raspisan poziv za udruge koje će osnivati savjetovališta u šest različitih gradova. Nadam se i očekujem da će se to i dogoditi i da ćemo od 1. srpnja u Hrvatskoj imati dva savjetovališta više.“
Jedna od novina obuhvaćena ovim sporazumom je i povećanje broja savjetnika, osobito stručnjaka koji bi građane savjetovali oko financijskog tražišta, a sve s ciljem povećanja financijske pismenosti građana.
Ministar financija Zdravko Marić pohvalio se kako i njegovo ministarstvo puno čini na području zaštite potrošača.
'Prisjetimo se recimo zakona o stambeno – potrošačkom kreditiranju s kraja prošle godine, gdje smo uveli čitav niz mjera koje su upravo usmjerene na zaštitu potrošača od onih vidljivijih i prepoznatljivijih, u smislu toga da se više ne smije zaračunavati naknada na prijevremenu otplatu kredita, pa čak i kod samog odobravanja kredita ta naknada ne smije biti veća od stvarnog troška banke, do čitavog niza drugih mjera koje možda nisu toliko upečatljive.', objašnjava ministar Marić.
Prema statistikama, hrvatski potrošači protekle godine najviše su upita i prigovora imali vezano uz neispravnost proizvoda (42%), a zanimljiv je i podatak da su žene ne samo aktivnije u potrošnji, već i u ostvarivanju potrošačkih prava, čak ih je 67% spremno izboriti se za njih.