Mastercard Digital Payments Study

Što potrošači misle i žele kad je riječ o tehnologiji u plaćanjima

01.03.2017 u 12:53

Bionic
Reading

Peto godišnje istraživanje Mastercard® Digital Payments Study otkriva trendove na društvenim mrežama; ističu se digitalni novčanici, umjetna inteligencija i nosivi tehnološki dodaci

Digitalni novčanici dobivaju na važnosti u razgovorima ljudi diljem svijeta te dominiraju raspravom o novim načinima plaćanja kao tema 75% razgovora na društvenim mrežama uključenih u istraživanje kompanije Mastercard o digitalnim plaćanjima Digital Payments Study. Istovremeno, potrošači pokazuju povećano zanimanje za primjenu novih tehnologija koje će kupnju učiniti bržom, jednostavnijom i sigurnijom, a tema virtualne stvarnosti generira najviše pozitivnog sentimenta.

U okviru svog petog izdanja, Digital Payments Study – razvijen u partnerstvu s tvrtkama PRIME Research i Synthesio – pratio je 3,5 milijuna postova objavljenih 2016. godine diljem svijeta na društvenim mrežama među kojima su i Twitter, Facebook, Instagram te Weibo.

'Tehnologija stvara mogućnost i otvara potencijal svakodnevice s manje gotovine', rekla je Marcy Cohen, potpredsjednica digitalnih komunikacija u kompaniji Mastercard. 'Ovogodišnja studija zabilježila je promjenu u razini zanimanja za nove načine kupnje i plaćanja koji bi se prije samo nekoliko godina činili gotovo nevjerojatnima.'

Prihvaćamo nove tehnologije

Rast prihvaćenosti digitalnih novčanika u trgovinama, online i u okviru aplikacija, generirao je više od 2 milijuna spominjanja digitalnih novčanika na društvenim mrežama. Većina razgovora se odvila na Twitteru (84%), a osim plaćanja, potrošači se vesele dodatnim funkcionalnostima kao što su pohrana kartica vjernosti i podrška za plaćanje u sustavima javnog prijevoza.

Nove tehnologije kao što su umjetna inteligencija i pametni asistenti u domu su također na popisu najpopularnijih tema kad je riječ o plaćanju u 2016. Ovi novi načini plaćanja izazvali su posebno jak interes potrošača u posljednjem kvartalu 2016., a raspravljalo se o načinima kupnje preko novijih, pametnijih uređaja.

  • U pokretu – nosivi tehnološki dodaci predvode u raspravi o novim tehnologijama, a najviše se razgovaralo o najavama partnerstava proizvođača ovih dodataka i kompanija u industriji plaćanja. U Aziji su, primjerice, potrošači dijelili nagađanja o integraciji mobilnog novčanika u nosive dodatke.
  • Na usluzi – pametni asistenti, virtualna stvarnost i umjetna inteligencija također su izazvali zanimanje među potrošačima kad je riječ o novim tehnologijama plaćanja. Potrošači u Sjevernoj Americi su pokazali povećan interes za jednostavnost slanja i primanja mobilnih uplata jednim komentarom upućenim pametnom asistentu.
  • Povezivanje uređaja – internet stvari bio je popularna tema u većini razgovora u Sjevernoj Americi (44%) i Europi (34%), a rasprava je bila usredotočena na to da se koncept 'internet stvari' pretvara u 'internet plaćanja' gdje će plaćanja biti moguće izvršavati preko bilo kojeg povezanog uređaja.

Sigurnost danas i sutra

U razgovorima se neprestano ponavljalo da će uspjeh novih tehnologija i novih načina plaćanja ovisiti o sigurnosti i zaštiti koja nadmašuje razinu dostupnu danas. Gotovo polovica potrošača (43%) izrazila je interes za biometriju i druge forme autentikacije koje će osigurati povećanu sigurnost, smanjiti prevare i omogućiti odmak od tradicionalnih lozinki.

  • Popularnost biometrijske autentikacije – razvoj u segmentu prepoznavanja lica i otisaka prstiju te autentikacije dodirom tema je 51% razgovora o biometriji/autentikaciji. Razgovori o ovoj temi bili su mahom pozitivni.
  • Aplikacije za prepoznavanje lica – razgovori o prepoznavanju lica bili su usredotočeni na aplikaciju Mastercard Identity Check Mobile, Googleovu aplikaciju Hands Free i Snapchatov patent za uključivanje platforme za plaćanje u usluge u stvarnom vremenu.
  • Zbogom lozinkama – potrošači su se žalili na unošenje, zaboravljanje i resetiranje lozinki te izražavali interes za zamjenu lozinki jednostavnijom, poboljšanom autentikacijom.