Čelni ljudi HŽ infrastrukture, koji su upravljanje tvrtkom preuzeli prije devet mjeseci, sazvali su konferenciju za medije na kojoj su se pohvalili rezultatima poslovanja u tom razdoblju u kojem su uspjeli srezati nelikvidnost i smanjiti gubitke tvrtke
Razvojni plan željezničke infrastrukture koji je usvojen 2008. godine slabo se ispunjava, te je društvo, od 12,5 milijardi kuna koje je trebalo dobiti u roku od pet godina, dobilo tek 1/3 od planiranog u 2,5 godine.
'Cilj ove uprave je HŽ infrastrukturu podignuti do razine na kojoj se danas nalaze Hrvatske autoceste', rekao je član uprave za razvoj i građenje Tihomir Lažeta. Oni su svjesni, kaže Lažeta, da će značajnija sredstva za ulaganje moći dobiti tek iz europskih fondova kad Hrvatske uđe u Uniju, pa stoga već pripremaju projekte da, kad dođe vrijeme, budu spremni povlačiti novac. Zbog toga je došlo i do zapošljavanja određenih kadrova jer im trebaju ljudi sposobni provoditi te zahtjevne pripreme.
Član uprave za financije i nabavu Ivan Matasić pohvalio se da je ova uprava do 1. svibnja uštedjela 40-50 milijuna kuna, a do kraja godine planiraju biti iznad 120 milijuna. 'Mjesečno naše poslovanje državu košta manje 4,5 milijuna kuna nego je to bio slučaj prije godinu dana i to se samo odnosi na materijalne troškove', pojasnio je Matasić.
Također se požalio da se na raspisane natječaje u postupcima javne nabave javlja mali broj tvrtki. 'Osobno sam slao mailove tvrtkama da se jave na natječaje s objašnjenjem da nisu namješteni, ali odaziv je i dalje loš', rekao je Matasić. Objasnio je da je kod javne nabave ova uprava naslijedila velik broj ugovora. Ove godine rješavaju višemilijunske poslove.
'Kad to riješimo, bacit ćemo se 2011. na one iznose od pola do milijun kuna, a nakon toga i na one manje od pola milijuna kuna', pojasnio je šef financija HŽ infrastrukture. Matasić je rekao da su uveli i nadzor aktivnosti za svakog čovjeka koji radi u HŽ infrastrukturi kroz godinu dana. Tako će dobiti podatke o efikasnosti radne snage i njihovih radnih mjesta. Oni koji dobro i naporno rade, bit će i dodatno nagrađeni. Također je priznao da 40 posto ljudi u HŽ infrastrukturi samo prima plaću, dok drugih 40 posto rade kao crvi i za sebe i za njih.
'Mi smo uprava koja se ne boji vući poteze i nadamo se da ćemo do kraja godine ustrojiti HŽ infrastrukturu da posluje poput bilo koje privatne tvrtke', naglasio je član uprave za financije.
Predsjednik uprave Branimir Jerneić je rekao da se u stanje likvidnosti popravilo. 'Od plaćanje u roku od 125 dana, došli smo na 60, a do kraja godine planiramo doći na 45 dana. Prepolovili smo ukupan dug prema nabavljačima sa 400 od prije godinu dana na 190 milijuna kuna. Također su porasla potraživanja koja imamo od drugih društava sa 55 na 120 milijuna kuna', rekao je Jerneić. On je najavio i obnovu mosta u Jankomiru preko Save, signalizaciju na Glavnom kolodvoru u Zagrebu i pruge Novska - Okučani.