Nakon što smo pisali o 31 prekršaju zakona, kojim je regulirano radno vrijeme vozača, u tvrtki Darko Tours, u čijem je vlasništvu autobus koji je sletio s autoceste u Italiji, pri čemu je poginuo 27-godišnji Matijas Grbavac, doznajemo da su s istom tvrtkom pune ruke posla, osim inspektora cestovnog prometa, imali i inspektori rada
Od početka 2011. do danas inspektori rada obavili su pet inspekcijskih nadzora u toj tvrtki i to tri inspekcijska nadzora u području radnih odnosa i dva inspekcijska nadzora u području zaštite na radu.
Inspektori rada za radne odnose su protiv tvrtke Darko Tours i vlasnika Darka Štiha prekršajnom sudu podnijeli tri optužna prijedloga zbog osnovane sumnje u počinjenje deset prekršajnih djela utvrđenih odredbama Zakona o radu, Zakona o mirovinskom osiguranju i Zakona o obveznom zdravstvenom osiguranju (zbog neizdavanja radniku pisane potvrde o sklopljenom ugovoru o radu prije početka rada, neprijavljivanja radnika na obvezno mirovinsko i obvezno zdravstveno osiguranje, neomogućavanja radniku korištenja pripadajućeg godišnjeg odmora u skladu s odredbama Zakona o radu i nedostavljanja radniku obrazloženog otkaza), kažu nam u Ministarstvu rada i mirovinskog sustava.
Podsjetimo, na vrata tvrtke Darko Tours početkom prošle godine pokucali su djelatnici Inspekcije za cestovni promet i na uzorku od četiri vozača u samo tri mjeseca u 2012. ustvrdili čak 31 prekršaj Zakona o radnom vremenu, obveznim odmorima mobilnih radnika i uređajima za bilježenje u cestovnom prijevozu.
A kazna? Za sve te prekršaje tek 25 tisuća kuna, što je Darko Štih uredno platio. Znači manje od tisuću kuna po prekršaju. Ustanovljeno je dakle da su Štihovi vozači vozili više no što su trebali i nedovoljno se odmarali između vožnji, a time dovodili putnike u opasnost. Uz ovakvu minornu kaznu, Štih je nastavio poslovati na isti način, što dokazuje nažalost tragičan primjer iz Italije.
Također doznajemo da je Štih iz autobusa koji je sletio s ceste u Italiji dao izvaditi digitalni tahograf s kojim je manipulacija znatno teža i dao ugraditi zastarjeli, analogni.
Da je državni aparat potpuno nemoćan u sankcioniranju ovakve prakse, dokazuje i prijava koju je Sindikat hrvatskog vozača podnio protiv Darko Toursa Državnom inspektoratu 2011. Ustanovljeno je da je Štih za prijevoz putnika angažirao vozača zaposlenog u ZET-u koji je za njega vozio tijekom slobodnih dana.
Utvrdili su da Štih sa zaposlenikom ZET-a za angažman od dva dana nije sklopio nikakav ugovor o radu, niti mu je dao pisanu potvrdu ili ga prijavio za obavezno mirovinsko i zdravstveno osiguranje. Državni inspektorat stoga je prekršajnom sudu podnio optužni prijedlog protiv tvrtke i njezinog vlasnika, Darka Štiha.