Nakon novog dramatičnog ZET-ovog poskupljenja, što od danas stupa na snagu, te liberalizacije zagrebačkog taksi tržišta, koje je znatno smanjilo cijenu takve vrste prijevoza, sve je izglednije da će Zagrepčani sve češće posezati za uslugama taksista, a manje se voziti tramvajima i autobusima
Za one koji i dalje biraju javni prijevoz, najjeftinija je varijanta kupnja mjesečnog, tj. godišnjeg pokaza, iako je i tu zabilježen rast cijena od pet do 70 posto. Cijena pojedinačnih karata rasla je do 50 posto, a cijena noćne vožnje 25 posto.
Stoga nema sumnje da taksi prijevoznici zadovoljno gledaju na ZET-ovo poskupljenje jer se u nizu kombinacija više isplati komforno voziti taksijem nego tramvajem ili autobusom. Vožnja vlastitim automobilom i dalje je isplativa, iako cijena goriva raste svaka dva tjedna. Tu je i amortizacija te neizbježno traženje i plaćanje parkinga.
Primjer 1: Siget - Trešnjevački trg preko Vukovarske
Imate li benzinca koji u gradskoj vožnji troši nešto manje od deset litara na sto kilometara, potrošit ćete otprilike šest kuna na gorivo. Na Trešnjevci vas čeka druga parkirna zona, stoga sat vremena košta pet kuna.
Krenete li tramvajem, karta će vas do Trešnjevke koštati od deset do 15 kuna, ovisno o tome gdje kartu kupite. Sjednete li u Oryx Taxi, platit ćete 43 kune, Cammeu 35, u vozilu Radio Taxi Zagreba 39 kuna a vozite li se Eko taksijem platit ćete 38,8 kuna.
No, računica isplativosti javnog prijevoza mijenja se ako ste u društvu. Već je za dvoje ljudi vožnja taksi Cammeom skuplja tek pet kuna od cijene dvije karte kupljene u vozilu ZET-a, što iznosi 30 kuna.
Primjer 2: Gupčeva zvijezda - Trg bana Jelečića
Ako krećete na kratku gradsku relaciju, npr. Gupčeva zvijezda - Trg bana Jelačića, računica je potpuno drukčija. Naime, gradski prijevoz platit ćete jednako vozite li se, kao u ovom primjeru, četiri tramvajske stanice ili, kao u prethodnom, desetak, ili kombinacijom autobusa i tramvaja.
Krene li tročlana obitelj na glavni zagrebački trg automobilom, na relaciju manju od dva kilometra potrošit će nešto manje od dvije kune za gorivo. Parkirno mjesto u prvoj zoni košta deset kuna po satu, gotovo ga je nemoguće naći i možete se zadržati svega sat vremena. Druga opcija su javne garaže u kojima sat vremena parkiranja košta od sedam do deset kuna, s tim da nisu smještene na vašem odredištu.
Sjedne li naša tročlana obitelj na tramvaj na Gupčevoj zvijezdi te jednokratnu kartu kupi u vozilu, vožnju do Trga će platiti 45 kuna u jednom smjeru! Plate li vožnju e-vrijednosnom kartom, koštat će ih 30 kuna. Sjednu li na taksi, priča je sljedeća: Cammeo će platiti 15 kuna, Eko taxi 17,6 kuna, Oryx 22 kune, a vozilo Radio taksija 18 kuna.
Primjer 3: Noćna vožnja Jarun - Kruge
Noćna vožnja posebna je priča. Dok će vas u ZET-u jednokratna karta kupljena u vozilu koštati 25 kuna, tj. 15 ako platite e-vrijednosnom kartom, noćna vožnja taksi prijevoznika neće vas koštati ništa više od dnevne.
Odlučite li izaći s društvom u jedan od noćnih klubova na Jarunskoj obali i vratiti se, recimo, na Kruge, računica je sljedeća: dužina puta je oko 6,5 kilometara, a trošak za gorivo je isto toliko kuna. Sat vremena parkiranja platit ćete tri kune.
Ako je u društvu četiri osobe u najskupljoj opciji tramvajske karte platit će čak sto kuna, a u najjeftinijoj 60 kuna.
Taksi Cammeo platit ćete 37 kuna, što je nešto više od devet kuna po osobi. Sjednete li u vozilo Radio taksija, platit ćete nešto više od 41 kunu ili 10,2 kune po osobi, a u Oryxu 44,7 kuna, tj. 11,8 kuna po osobi. Eko taksijem ta će vas relacija koštati 41,3 kune ili 10,3 kune po osobi. Bitno je napomenuti da vožnjom taksijem prilikom noćnih izlazaka izbjegavate moguće neugodnosti u vozilima javnog prijevoza, ali i alkotestiranje koje je važna stavka idete li vlastitim vozilom.