Iz Hrvatskih autocesta pohvalili su se da je prvi put u povijesti iznos naplaćene cestarine prešao brojku od tri milijarde kuna
Prema prvim privremenim podacima za 2019. godinu na svim autocestama u nadležnosti Hrvatskih autocesta d.o.o. i Autoceste Rijeka - Zagreb d.d. zabilježen je promet od 61.565.203 vozila i ukupno naplaćena cestarina u iznosu od 3.004.779.793,60 kuna. Ovo je prvi put u povijesti da je iznos naplaćene cestarine prešao brojku od tri milijarde.
U odnosu na 2018. godinu naplaćena cestarina veća je za 4,3 posto, a promet za pet posto.
U financijskom smislu najznačajniji prihod u 2019. godini ostvaren je na autocesti A3, u iznosu od gotovo milijardu kuna, odnosno 992 milijuna kuna. Pojedinačno po mjesecima, najznačajniji je kolovoz, kada je naplaćena cestarina u iznosu od 475 milijuna kuna.
Udio bezgotovinskog plaćanja u 2019. godini (ENC i kreditne kartice) veći je od 60 posto.
'Važno je istaknuti da u odnosu na 2018. godinu imamo porast prometa i izvan glavne turističke sezone. Hrvatska je izrazito turistička destinacija te iz tog razloga nije za očekivati da promet bude istog intenziteta tijekom cijele godine. Na temelju podataka za 2019. godinu i u godini pred nama očekuje se daljnji rast prometa i prihoda', priopćili su iz HAC-a.
'Premda je mreža autocesta u RH najvećim dijelom izgrađena, u HAC-u su aktivnosti usmjerene na nastavak izgradnje koridora 5C i novih dionica poput obilaznice Novog Vinodolskog te ulaganja u pojačano održavanje cestovne infrastrukture i unaprjeđenje sigurnosnih standarda za što će tvrtka ove godine uložiti nešto više od 600 milijuna kuna. Nastavlja se i rad na projektu novog sustava naplate cestarine kojim će Hrvatska dobiti sustav koji će se temeljiti na kombinaciji dviju suvremenih i provjerenih tehnologija; naplati putem unaprijeđene verzije ENC uređaja ugrađenog u vozilo (DSRC) i automatskog sustava očitavanja registarskih oznaka (ALPR). Time će se znatno povećati protočnost i smanjiti štetne emisije uzrokovane zastojima jer dok ručna naplata cestarine ima kapacitet oko 200 vozila po satu, novi sustav omogućuje prolaz i do 3000 vozila.
Istovremeno, u sklopu Reforme cestovnog sektora RH, u HAC-u se provodi proces restrukturiranja i modernizacije poslovanja koji je do sada rezultirao smanjenjem operativnih troškova i daljnjim smanjenjem broja radnika kako bi tvrtka do sredine 2030. u potpunosti otplatila cestarski dug nastao u vrijeme pojačane izgradnje autocesta', priopćili su.