BLAŽENKA DIVJAK

'Izvrsnost je jedino što Hrvatsku može izvući iz letargije'

06.10.2017 u 08:00

Bionic
Reading

'Ne samo da moramo poticati izvrsnost, već je moramo i financirati. 373 milijuna bespovratnih kuna za deset istraživačkih projekata u deset centara izvrsnosti je veliki dobitak ne samo za hrvatsku znanost već i za hrvatsko gospodarstvo', izjavila je u emisiji Tema dana ministrica obrazovanja Blaženka Divjak

Ministrica Blaženka Divjak gostujući u Temi dana HRT-a ocijenila je da su ugovori potpisani u četvrtak u Vladi prvi veliki reformski iskorak vezan uz izvrsnost i znanost.

'Potpisano je 35 ugovora o projektima, vrijednima više od 793 milijuna bespovratnih kuna koji će s 85%, odnosno s više od 696 milijuna kuna bespovratno financirati iz europskih fondova, a trajat će pet godina. Izvrsnost je jedino što Hrvatsku može izvući iz letargije. Ne samo da je moramo poticati već i financirati. 373 milijuna bespovratnih kuna za deset istraživačkih projekata u deset centara izvrsnosti je veliki dobitak ne samo za hrvatsku znanost već i za hrvatsko gospodarstvo. Na projektima će se zaposliti 101 mladi znanstvenik koji će ostati u Hrvatskoj', istaknula je ministrica Divjak.

Blaženka Divjak
  • Blaženka Divjak
  • Blaženka Divjak
  • Blaženka Divjak
  • Blaženka Divjak
  • Blaženka Divjak
    +50
Blaženka Divjak Izvor: Cropix / Autor: Marko Todorov / CROPIX

Ona kaže kako tu ne staju. Planovi su puno veći. Do kraja iduće godine, vjeruju, povući će oko 3 milijarde kuna iz fondova EU-a. U suradnji s ostalim ministarstvima, planiraju se povući sredstva za otvaranje još četiri nova centra izvrsnosti, sredstva za stipendije, za studente iz lošijih socioekonomskih sredina, sredstva za studentsku praksu, strukovno obrazovanje... 

Na pitanje o reformi obrazovanja, ministrica je rekla kako za iduću godinu pripremaju njeno eksperimentalno izvođenje u 3 do pet posto škola. Sve ono što će biti spremno do tog trenutka, a vjerujme da će biti velik dio sadržaja i predmeta, ući će u nastavni plan, rekla je ministrica. 

Prema njenom mišljenju, na obrazovnu reformu ne treba gledati kao na pripremnu dokumentaciju. Tu je priprema učitelja, nastavnika, profesora, materijala, izbor škola. Ono što smatra iznimno pozitivnim je to što, prema informacijama koje dobiva s terena, mnogi naši nastavnici već primjenjuju mini reforme u svome radu - mijenjaju način rada, metode poučavanja, uvode više interdisciplinarnog rada, rješavanja problema...