Povodom Europskog tjedna mobilnosti, aktivisti Zelene akcije na Trgu bana Jelačića organizirali su akciju kojom su, oslonivši se na iscrpan elaborat stranke ZA GRAD iz svibnja ove godine, pokušali još jednom ukazati na niz problema u funkcioniranju javnog prijevoza. Radi se naime o jednostavnoj matematičkoj računici prema kojoj bi se ZET zapravo smanjivanjem cijene karata za 50%, tj. na pet kuna, umjesto konstantnim povećavanjem, izvukao iz pozicije najvećeg gradskog gubitaša, u kojoj se već godinama nalazi
Nedostatak brige oko kvalitete javnog prijevoza, poput cijene, brzine, dostupnosti, redovitosti i točnosti, koji traje već godinama, rezultirao je situacijom u kojoj sve manje građana uopće plaća uslugu javnog prijevoza. Ili, budimo pošteniji pa recimo kako se sve više građana 'šverca' javnim gradskim prijevozom jer si jednostavno ne mogu priuštiti dnevnu ili mjesečnu kartu.'Trenutno je jedna vožnja ZET-om čak 50 posto skuplja od jednog sata parkiranja u I. zoni, što građanima šalje potpuno krivu poruku i potiče ih da za kratkotrajna putovanja u gradsko središte koriste automobile, a ne javni prijevoz. Na ovaj način gradonačelnik Milan Bandić i Zagrebački holding doprinose propadanju javnog prijevoza, jer je jasno da javni prijevoz mora biti jeftiniji od parkiranja', upozoravaju iz Zelene akcije. Također, apsolutno nedovoljnim smatraju nedavne najave gradonačelnika Bandića o snižavanju cijene javnog prijevoza za jednu ili dvije kune jer takvo sniženje ni približno nije dovoljno da bi motiviralo veći broj građana da kupuju karte za javni prijevoz.
'Tragično je da, prema podacima iz 2011, ZET zaradi svega 1,43 HRK po jednom putniku za jednu vožnju, što potvrđuje činjenicu da većina korisnika ZET-a zapravo ne plaća vožnju', zaključak je zelenih aktivista. Ponovivši prijedlog stranke ZA GRAD, koji su ovi iznijeli još prije posljednjih lokalnih izbora, a to je da bi se smanjenjem cijene na pet kuna za pojedinačnu vožnju znatno veći broj građana odlučio umjesto 'švercanja' platiti vožnju ZET-om, još su jednom apelirali na Grad i Zagrebački holding da provedu niz mjera za uspostavu kvalitetnijeg sustava javnog prijevoza.'Osim znatnog snižavanja cijene javnog prijevoza, pozivamo Grad i Zagrebački holding da više ne snižavaju cijenu parkiranja u javnim garažama i javnim parkiralištima u gradskom središtu, a da višak prihoda Zagrebparkinga preusmjere u subvencioniranje javnog prijevoza', istaknuli su Zeleni. Također, ukazali su i na vrlo lošu infrastrukturu i stanje u kojem se nalaze tramvajske pruge i na potrebu izgradnje novih, što nije učinjeno već 13 godina, usprkos očiglednoj potrebi izgradnje pruge na Heinzelovoj i Radničkoj cesti gdje je izgrađeno niz poslovnih i stambenih zgrada i gdje za prugu već postoji osiguran koridor.Zeleni su ukazali na još jednu stavku u kojoj se ZET nije pomakao s 'mrtve točke' još otkada su konji vukli kola, a to je brzina javnog prijevoza. Naime, prosječna je brzina vožnje tramvajem svega 12 km/h, samo malo brža nego krajem pretprošlog stoljeća. Povećanjem brzine vožnje, više građana bi koristilo javni prijevoz i povećalo prihode ZET-a. Veća brzina se može jednostavno osigurati fizičkom izolacijom žutih traka (npr. u Savskoj i Vlaškoj), kako bi autobusi i tramvaji mogli prometovati neometano od automobila koji u doba najvećih dnevnih gužvi redovito zakrče te tramvajske linije. Moguće je također i prilagoditi trajanje faza na semaforima u ovisnosti o trenutnom prometnom opterećenju na prilazima. Na taj način bi se na svakom raskrižju moglo osigurati 'zeleno' kada naiđe tramvaj ili autobus, čime bi se povećala brzina vožnje.Također, kao vrlo važnu stavku u cijeloj priči Zeleni su istakli i bolju organizaciju sustava 'Park&Ride', odnosno sustava parkirališta na prilazu gradu neposredno uz značajnija stajališta javnog prijevoza, kako bi vozači mogli besplatno parkirati svoj automobil i nastaviti putovanje javnim prijevozom.