novac iz eu

Karlovac bez rasprave odlučio javni prijevoz građana dodijeliti privatniku, Nova ljevica navodi da to nije dobro

09.08.2022 u 14:53

Bionic
Reading

Karlovačka vlast je odlučila bez rasprave da privatna tvrtka obavlja javni prijevoz putnika na području Karlovca, ustvrdila je Nova ljevica u utorak i pozvala vladajuće na sučeljavanje argumenata bi li tu uslugu trebala vršiti privatna ili javna tvrtka

Gradski vijećnik te stranke Dimitrije Birač navodi da je u srpnju na sjednici Gradskog vijeća Karlovca, u kojemu većinu čine HDZ i Domovinski pokret, na marginama jedne točke dnevnog reda bio i prijedlog da se izdvoji 200.000 kuna za pripremu javne nabave odabira novog prijevoznika.

Također kaže da mu je gradski pročelnik Upravnog odjela za komunalno gospodarstvo Dario Greb rekao da je odlučeno da se javni prijevoz povjeri privatnom sektoru.

"U svibnju je pak rekao da se i privatni i javni model mogu sufinancirati novcem Europske unije, ali da moraju vidjeti što je isplativije", kaže Birač i dodaje da je gradonačelnik Damir Mandić (HDZ) rekao tada da je načelno za prijevoz u vlasništvu Grada, ali da nije niti protiv toga da to rade privatnici.

Nastavlja da studija javnog prijevoza ne uspoređuje te dvije opcije.

"Gradonačelnik se poziva na tu studiju čija je osnovna pretpostavka model po kojemu privatni autoprijevoznik obavlja tu uslugu, odnosno predviđa i mogućnost javno-privatnog partnerstva po kojemu bi Grad Karlovac modernizirao autobuse i stajališta. Nije održana javna rasprava, niti tematska sjednica Gradskog vijeća o tome je li bolji privatni ili javni prijevoznik", kritizira Birač.

Navodi da privatni autoprijevoznik neće osigurati autobusne linije za nerazvijene dijelove grada, ako mu se povjeri taj posao, te da za kriza privatnici najviše i najlakše dižu cijene svojih usluga.

"Kada se to dogodi, gradonačelnik će oprati ruke jer, eto, to je poslovna odluka privatne tvrtke", kaže Birač.

Dodaje da novu tvrtku za prijevoz putnika mogu zajednički osnovati Grad Karlovac i Županija karlovačka, te možda i druge jedinice lokalne samouprave.

"Ekonomska abeceda kaže da je autoprijevoznik u javnom vlasništvu bolji za razvoj grada jer omogućuje građanima da brže obave svoje poslove. Protiv sam načina razmišljanja po kojemu bi se radilo ono što je kratkoročno najisplativije", ističe Birač dodavši da čekaju očitovanje Grada.