potpisan ugovor

Kreću 2,7 milijardi kuna vrijedni radovi na pruzi Hrvatski Leskovac - Karlovac

28.07.2022 u 18:40

Bionic
Reading

HŽ Infrastruktura je u četvrtak u Karlovcu s konzorcijem Strabag AG, Strabag d.o.o., Strabag Rail te s tvrtkom AŽD Praha potpisala ugovore o 2,7 milijardi kuna vrijednim radovima na rekonstrukciji postojećeg i izgradnji drugog kolosijeka 44 kilometara dugačke pruge Hrvatski Leskovac - Karlovac te obnovi kolodvora i stajališta na trasi

Rečeno je to na svečanosti potpisivanja ugovora, na kojoj je bio nazočan i premijer Andrej Plenković s nekoliko ministara.

Radovi trebaju početi u roku od najviše 42 dana, a rok za realizaciju ugovora je 30 mjeseci, nakon čega će vlakovi moći voziti brzinom do 160 kilometara na sat.

Premijer Plenković je naglasio da će konkurentnost Luke Rijeka i njezine povezanosti s tržištima srednje Europe biti povećana nakon izgradnje drugog kolosjeka na toj pruzi, a posebno kada bude modernizirana cijela pruga Zagreb GK – Rijeka, na trasi nizinske pruge mediteranskog koridora. To vodi, dodao je, "gospodarskom razvoju Hrvatske i jačanju Hrvatske kao prometnog čvorišta".

HŽ Infrastruktura već radi na daljnjim dionicama od Karlovca do Oštarija, od Oštarija do Škrljeva i od Škrljeva do Rijeke, rekao je Plenković i ustvrdio da je “puno posla pred nama, jer je važno da željeznička infrastruktura ide u korak s vremenom”.

“Željeznički promet u svijetu jedan od najsigurnijih i najbržih i bitno je da budemo dio tih mreža”, rekao je premijer i vrijeme pred nama nazvao desetljećem ulaganja u željezničku infrastrukturu.

Potpredsjednik Vlade i ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković naglasio je da je riječ o ugovorima za rekonstrukciju pruge, ali i gradnju drugog kolosjeka, što je veliki

HŽ Infrastruktura je u četvrtak u Karlovcu s konzorcijem Strabag AG, Strabag d.o.o., Strabag Rail te s tvrtkom AŽD Praha potpisala ugovore o 2,7 milijardi kuna vrijednim radovima na rekonstrukciji postojećeg i izgradnji drugog kolosijeka 44 kilometara dugačke pruge Hrvatski Leskovac - Karlovac te obnovi kolodvora i stajališta na trasi.

Potpisivanje Ugovora za radove na projektu pruge na dionici Hrvatski Leskovac -Karlovac
  • Potpisivanje Ugovora za radove na projektu pruge na dionici Hrvatski Leskovac -Karlovac
  • Potpisivanje Ugovora za radove na projektu pruge na dionici Hrvatski Leskovac -Karlovac
  • Potpisivanje Ugovora za radove na projektu pruge na dionici Hrvatski Leskovac -Karlovac
  • Potpisivanje Ugovora za radove na projektu pruge na dionici Hrvatski Leskovac -Karlovac
  • Potpisivanje Ugovora za radove na projektu pruge na dionici Hrvatski Leskovac -Karlovac
    +12
Potpisivanje Ugovora za radove na projektu pruge na dionici Hrvatski Leskovac -Karlovac Izvor: Cropix / Autor: Robert Fajt

Rečeno je to na svečanosti potpisivanja ugovora, na kojoj je bio nazočan i premijer Andrej Plenković s nekoliko ministara.

Radovi trebaju početi u roku od najviše 42 dana, a rok za realizaciju ugovora je 30 mjeseci, nakon čega će vlakovi moći voziti brzinom do 160 kilometara na sat.

Premijer Plenković je naglasio da će konkurentnost Luke Rijeka i njezine povezanosti s tržištima srednje Europe biti povećana nakon izgradnje drugog kolosjeka na toj pruzi, a posebno kada bude modernizirana cijela pruga Zagreb GK – Rijeka, na trasi nizinske pruge mediteranskog koridora. To vodi, dodao je, "gospodarskom razvoju Hrvatske i jačanju Hrvatske kao prometnog čvorišta".

HŽ Infrastruktura već radi na daljnjim dionicama od Karlovca do Oštarija, od Oštarija do Škrljeva i od Škrljeva do Rijeke, rekao je Plenković i ustvrdio da je “puno posla pred nama, jer je važno da željeznička infrastruktura ide u korak s vremenom”.

“Željeznički promet u svijetu jedan od najsigurnijih i najbržih i bitno je da budemo dio tih mreža”, rekao je premijer i vrijeme pred nama nazvao desetljećem ulaganja u željezničku infrastrukturu.

Potpredsjednik Vlade i ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković naglasio je da je riječ o ugovorima za rekonstrukciju pruge, ali i gradnju drugog kolosjeka, što je veliki projekt koji s 85 posto sufinancira Europska unija putem Operativnog programa Konkurentnost i kohezija 2014. – 2020.

“Prije dva dana smo otvorili Pelješki most vrijedan dvije milijarde kuna, bez PDV-a, tako da je i ovo današnje potpisivanje jednako vrijedno”, rekao je Butković i ustvrdio da je to samo dio velikog investicijskog ciklusa u prometnu infrastrukturu, u što se ulaže oko 25 milijardi kuna.

Podsjetio je također da su u mandatu ove vlade otvorene tri zračne luke, da je pokrenut veliki investicijskiu ciklus u luke na jadranskoj obali, u Zagrebačku obalu i njezino koncesioniranje za Riječku luku, te da sada slijedi desetogodišnje ulaganje u željeznicu vrijedno 3,5 milijardi eura.

“Treba reći da Hrvatska nema zadovoljavajuću željezničku infrastrukturu i sada nakon završetka Pelješkog mosta i činjenice da više neće biti velikih cestovnih projekata, sve ćemo snage koncentrirati prema željeznici i obnoviti oko tisuću kilometaa pruga”, zaključio je Butković.

Predsjednik Uprave HŽ Infrastrukture Ivan Kršić je za ugovorenu dionicu rekao da je “početak modernizacije pruge od Zagreba prema Rijeci, jednom od najprometnijih pravaca, čime se osiguravaju uvjeti za povećavanje kapaciteta Rječke luke, ali i mjenja, modernizira prometna slika Hrvatske”.

Najavio je da slijedi ove godine i otvaranje željezničkih projekata, Savski Marof-Zagreb i Zaprešić - Zabok, i projekat Vinkovci-Vukovar, te raspisivanje natječaja Dugo Selo - Novska.

projekt koji s 85 posto sufinancira Europska unija putem Operativnog programa Konkurentnost i kohezija 2014. – 2020.

“Prije dva dana smo otvorili Pelješki most vrijedan dvije milijarde kuna, bez PDV-a, tako da je i ovo današnje potpisivanje jednako vrijedno”, rekao je Butković i ustvrdio da je to samo dio velikog investicijskog ciklusa u prometnu infrastrukturu, u što se ulaže oko 25 milijardi kuna.

Podsjetio je također da su u mandatu ove vlade otvorene tri zračne luke, da je pokrenut veliki investicijskiu ciklus u luke na jadranskoj obali, u Zagrebačku obalu i njezino koncesioniranje za Riječku luku, te da sada slijedi desetogodišnje ulaganje u željeznicu vrijedno 3,5 milijardi eura.

“Treba reći da Hrvatska nema zadovoljavajuću željezničku infrastrukturu i sada nakon završetka Pelješkog mosta i činjenice da više neće biti velikih cestovnih projekata, sve ćemo snage koncentrirati prema željeznici i obnoviti oko tisuću kilometaa pruga”, zaključio je Butković.

Predsjednik Uprave HŽ Infrastrukture Ivan Kršić je za ugovorenu dionicu rekao da je “početak modernizacije pruge od Zagreba prema Rijeci, jednom od najprometnijih pravaca, čime se osiguravaju uvjeti za povećavanje kapaciteta Rječke luke, ali i mjenja, modernizira prometna slika Hrvatske”.  

Najavio je da slijedi ove godine i otvaranje željezničkih projekata, Savski Marof-Zagreb i Zaprešić - Zabok, i projekat Vinkovci-Vukovar, te raspisivanje natječaja Dugo Selo - Novska.