rasterećenje prometa

Ključna ulica u istočnom dijelu Zagreba ušla u novu fazu

14.11.2023 u 12:38

Bionic
Reading

Grad Zagreb odbrao je ponudu tvrtke IPZ za 'Izradu glavnog i izvedbenog projekta za izgradnju produžene Ulice grada Gospića od Ulice grada Vukovara do Ulice Dragutina Mandla'. Riječ o poslu čija je procijenjena nabavna vrijednost bila 400 tisuća eura bez PDV-a. IPZ-ova ponuda, koji se jedini javio na tender, iznosila je 353.800 eura bez PDV-a

Riječ je o ulici koja se godinama spominje i koja je od vitalnog značenja za istočni dio grada jer bi se njome povećala protočnost prometa i smanjile gužve prije svega na Branimirovoj ulici i Maksimirskoj cesti, ali i nizu drugih prometnica u okruženju. A koliko se dugo pokreće ovaj projekt, dovoljno je navesti samo to da je zahtjev za lokacijsku dozvolu podnesen još u svibnju 2018. godine, poslije čega je napravljen niz predradnji koje su dovele do mogućnosti da se raspiše nabava za izradu glavnog i izvedbenog projekta.

Projektanti za izradu traženog imaju pet mjeseci od uvođenja u posao, nakon čega će Grad moći tražiti izvođača radova.

Ono što je jasno je da će produžena ulica biti nešto duža od dva kilometra te ukupne širine koridora od 37 metara. Kada bude napravljena, imat će po jedan kolnik s po dva prometna traka za svaki smjer vožnje te obostrano pješačko-biciklističke staze, zelenim pojasom odvojene od kolnika, na kojem će biti posađen drvored. Također, zeleni pojas širine pet metara bit će i između kolnika.

Zbog složenosti izgradnje, jer predmetna ulica uključuje i gradnju i opremanje kompletnom komunalnom infrastrukturom, predviđeno je odvijanje radova u dvije faze: od križanja Ulice grada Gospića s Ulicom grada Vukovara do željezničke pruge na Branimirovoj u duljini od 1450 metara te od pruge do križanja s Ulicom Dragutina Mandla. Na kraju prve faze predviđena je izgradnja kružnog toka koji će se povezati s prometnicama planiranima UPU-om Studentski kampus Borongaj, a on bi ujedno služio kao okretište autobusa. Druga faza u duljini 900 metara predviđa podvožnjak ispod pruge.

Kada će radovi krenuti te kada bi produžena ulica mogla biti izgrađena, ovisit će prije svega o financijama, ali i nizu drugih faktora.