Vlak mira, kojim su jučer iz Vukovara u Zagreb na Trg bana Josipa Jelačića pristigli prosvjednici protiv uvođenja ćirilice, stajao je oko 60.000 kuna, piše Poslovni Dnevnik
Vlak mira, kojim su jučer iz Vukovara u Zagreb na Trg bana Josipa Jelačića pristigli prosvjednici protiv uvođenja ćirilice, stajao je oko 60.000 kuna. Platio ga je Stožer za obranu Vukovara, odnosno kako kaže glasnogovornik Stožera Zdravko Komšić, platili su ga vukovarski domoljubi, koji su za prijevoz vlakom do Zagreba platili 70 kuna, piše Poslovni Dnevnik
'Stožer je jedino sam platio reklamu na Hrvatskom radiju Radio Vukovaru kojom smo sve pozvali da plate tu kartu i za to (reklamu, op.a.) smo izdvojili 200 kuna', kazao je Komšić za Poslovni.hr. Inače, najveći broj prosvjednika iz Vukovarsko-srijemske županije u Zagreb je došao organizirano Vlakom mira koji je jučer iz Vukovara krenuo u 5,29 sati ujutro, sa stajanjima u Vinkovcima, Slavonskom Brodu i Kutini.
'U posebnom vlaku koji smo organizirali u suradnji s Hrvatskim željeznicama bilo je17 vagona s oko 1500 domoljuba. Pored vlaka, dva autobusa s domoljubima polaze iz Iloka, po pet iz Osijeka i Slavonskog Broda, tri iz Otoka, dva iz Vinkovaca i sedam iz Zadra. To je barem ono što mi znamo', rekao je Komšić jučer. Za Poslovni.hr danas kaže kako prijevoz autobusima nisu ni organizirali ni platili.
No, premda Stožer svoje financije ne taji, isto se ne može reći za HŽ Putnički promet, tvrtku koje se financira iz proračuna i koja bi na takvim komercijalnim vlakovima trebala zarađivati. Koliko su naplatili vlak nisu nam htjeli odgovoriti niti nakon dva upita.
'Ta znamenka nije zanimljiva javnosti. Vlak smo naplatili i ostvarili minimalnu dobit i to je to', kazao je za Poslovni.hr Dražen Ratković, predsjednik Uprave HŽ Putničkog prometa, dodavši da su takve teme običan tračeraj.
U službenom odgovoru stoji kako je taj poseban vlak prodan u skladu s komercijalnom politikom HŽ Putničkog prijevoza, po cijeni koja je uobičajena za posebne vlakove.
'Cijenom se pokrivaju svi troškovi posebnog vlaka i ostvaruje se određena dobit. U troškove su uračunati troškovi energije, trase, vuče, tehničkog pregleda vagona, čišćenja, namirivanja vodom, vlakopratnog osoblja te režije', odgovorili su iz te tvrtke.
Ni HŽ Infrastruktura nije odgovorila koliko je naplatila Stožeru korištenje trase za Vlak mira, a dostupan za komentar nije bio ni ministar prometa Siniša Hajdaš Dončić
Inače, u nekom trenutku pojavila se i informacija da je Vlak mira financirao Josip Klemm, iz Klemm Securityja, no on, a i Komšić iz Stožera, te navode odrješito odbijaju.
'Kratko i jasno – nisam', zaključio je Klemm.