OBNAVLJANJE DRŽAVNOG VOZNOG PARKA

Kupuju nova vozila, a tvrde da nije novi trošak

27.07.2010 u 15:31

Bionic
Reading

Štednja, recesija, rezanje prava, gospodarska kriza, smanjenje plaća... Sve to su najčešći pojmovi kojima posljednjih mjeseci barata Vlada. A onda, bez velike pompe, Vladin ured za središnju javnu nabavu prošlog tjedna objavi oglas za nabavu 1.103 automobila putem operativnog leasinga u vrijednosti od 130 milijuna kuna bez PDV-a, odnosno prosječno će se za svaki auto izdvojiti 117.860 kuna bez PDV-a

Zašto sada u jeku recesije, kada stružemo po dnu i molimo svevišnjeg da nam pošalje što više Čeha, Mađara, Slovaka, Srba, Nijemaca, Francuza, Talijana, Skandinavaca i ako može barem milijun Kineza, Vlada kreće u obnovu voznog parka za ministarstva financija, prometa, branitelja, obrane, unutarnjih poslova, zdravstva te Državnu geodetsku upravu i Državnu upravu za zaštitu i spašavanje, pitali smo u Uredu 'čuvara državnoga sefa' iz kojega će sve biti plaćeno, ali do odgovora do zaključenja ovog teksta nismo došli.

Pojašnjenje je pak stiglo iz Ureda za središnju javnu nabavu koji tvrdi da 'nije riječ o novom trošku i kupnji koja će povećati broj vozila ministarstava i državnih upravnih organizacija', nego isključivo, kako navode, o najmu 'radi obnove postojećih voznih parkova, a najam potrebnih vozila omogućava daljnje redovito obavljanje poslova iz njihove nadležnosti'.

Iz Ureda također podsjećaju na to je novac za tu namjenu osiguran u državnom proračunu u sklopu novca za redovitu djelatnost spomenutih tijela te napominje da se pojedinačni ugovori potpisuju na razdoblje od tri do pet godina te da se potreban novac planira kroz više proračunskih godina.

U Hrvatskoj udruzi poslodavaca, istoj onoj koja često poziva državu na red, nisu bili raspoloženi za komentar nabave limenih ljubimaca i jedini koji je htio reći nešto na tu temu bio je sindikalist Krešimir Sever.

'Iznenađen sam time da Vlada u ovom trenutku ide u nabavu tolike količine vozila dok s druge strane upire u javne državne službenike i traži štednju na ljudima, a istovremeno se pojavljuje kao značajan potrošač. Štednja mora biti na svim razinama i treba krenuti od sebe.

Ovo pokazuje to da je ukidanje kave u Saboru ili Vladi čista kozmetika, a da se tamo gdje se može uštedjeti to ne radi. Razumijevanje u ovom slučaju mogu pokazati za MUP te Državnu geodetsku upravu i Državnu upravu za zaštitu i spašavanje, jer se tu vjerojatno radi o nabavi vozila za operativne poslove.

Nabava vozila u ovom je trenutku u najmanju ruku neprimjerena, da ne kažem koju grublju riječ', zaključio je Sever.