Čelnicima hrvatskih županija u utorak će u Rijeci biti predstavljen projekt optimizacije sustava jedinica lokalne i regionalne samouprave koji, među ostalim, predviđa ukidanje ureda državne uprave, smanjenje broja zaposlenih, ali koji neće odmah rezultirati uštedama
U Rijeci će se potpisati i ugovor za projekt vrijedan 20 milijuna kuna koji bi trebao dovesti do racionalizacije i bolje učinkovitosti lokalnih jedinica.
Uredi državne uprave u svojoj nadležnosti imaju poslove poput otvaranja obrta, minimalnih tehničkih uvjeta, kategorizacije apartmana i slično, a ti bi poslovi trebali prijeći u ruke županija, čime bi se ojačala uloga županija, piše Jutarnji list. Uredi imaju 2508 zaposlenih, dok ih županije imaju 2267, a tijekom sljedeće godine predviđeno je da će se ukupan broj zaposlenih smanjiti za 500. Iz proračuna se za funkcioniranje Ureda godišnje izdvaja oko 350 milijuna kuna, bit će prebačeno županijama.
'Dva su cilja: kvalitetnije i učinkovitije obavljanje poslova i još veće približavanje građanima jer oni su ti koji neposredno biraju župane, a sada će upravo oni na lokalnoj razini biti nadležni za te poslove, a ne netko u Zagrebu. Dosad se pokazalo da neke poslove bolje obavljaju županije, nego država. Županije će dobiti značajan broj ljudi iz UDU-a i moći će ih preraspodijeliti ovisno o tome treba li ih više za obavljanje dosadašnjih državnih poslova ili županijskih', rekao je za Jutarnji list ministar uprave Lovro Kuščević.
Ministar dalje objašnjava da će se racionalizacija postići jer će biti 20 rukovodećih tijela manje, da je kroz sistem otpremnina za 2019. predviđen odlazak 500 zaposlenih, a da će oko 300 zaposlenih otići u mirovinu tijekom četiri godine. No, financijski rezultati neće biti odmah vidljivi, štoviše, u prvoj godini se očekuje povećanje troškova od oko 70 milijuna kuna, dok bi se na sadašnju razinu troškovi trebali vratiti kroz četiri godine.
'Nema reforme gdje se rezultati vide preko noći', komentirao je tu situaciju Kuščević.