muke po doktorima

Tražite liječnika opće prakse, a svi s kojima ste kontaktirali su popunjeni? Evo što savjetuju iz Zdravstvenog

16.11.2022 u 16:20

Bionic
Reading

Danima pretražujete bazu liječnika obiteljske (opće) medicine, zovete i svaki put dobijete - 'puni smo'. Ili vam kažu da ima slobodnih mjesta, ali da primaju samo studente ili članove obitelji njihovih pacijenata. Evo što kaže HZZO o tome kakve su vam opcije

Želite promijeniti liječnika opće medicine, pronašli ste bazu liječnika na stranicama HZZO-a, ali svaki put kad nazovete ordinaciju nekog od liječnika dobijete odbijenicu. Ili zbog popunjenosti ili vam navode neki drugi razlog. Izbor doktora vrši se, u pravilu, prema mjestu prebivališta u najbližoj zdravstvenoj ustanovi, a pravo na novog doktora imate godinu dana od zadnjeg provedenog izbora doktora.

Kako nam kažu iz Hrvatskog zavoda za zdravstveno osiguranje (HZZO-a), osigurana osoba na nekoliko načina može provjeriti koji doktori imaju mjesta za upis novih pacijenata. Može se informirati u regionalnom uredu ili područnoj službi HZZO-a u službi za ugovaranje i praćenje ugovornih obveza. Može se javiti i na adresu e-pošte za građane info@hzzo.hr ili prema mjestu prebivališta/boravka na adrese e-pošte s linka.

Osigurani građani mogu se javiti i u ravnateljstvo domova zdravlja na pojedinom području, a isto tako je moguće na internetskoj stranici HZZO-a provjeriti koji liječnici obiteljske medicine imaju mjesta za upis na sljedećem linku.

Prema važećoj Odluci o osnovama za sklapanje ugovora o provođenju zdravstvene zaštite iz obveznog zdravstvenog osiguranja, minimalni broj osiguranih osoba koje mogu biti opredijeljene po timu u djelatnostima opće/obiteljske medicine je 1275, standardni broj je 1700 te je maksimalni 2125 osiguranih osoba.

Izabrani doktor može odbiti izbor osigurane osobe samo u slučaju da ima u skrbi maksimalan broj osiguranih osoba utvrđen općim aktom HZZO-a (za pedijatriju 1190 osiguranih osoba, za dentalnu zdravstvenu zaštitu 2375, a za zdravstvenu zaštitu žena 9000) ili ako između izabranog doktora i osigurane osobe postoji poremećaj međusobnih odnosa koji onemogućuju provedbu liječenja.

Osigurane osobe koje sumnjaju da im je nepropisno odbijen upis mogu se također javiti HZZO-u, u regionalni ured ili u područnu službu nadležnu prema mjestu svog prebivališta, odnosno sjedišta ordinacije.

liječnik doktor pacijent ambulanta
  • liječnik doktor pacijent ambulanta
  • liječnik doktor pacijent ambulanta
  • liječnik doktor pacijent ambulanta
  • liječnik doktor pacijent ambulanta
  • liječnik doktor pacijent ambulanta
Zdravstvo Izvor: Profimedia / Autor: SIMON FRASER/CORONARY CARE UNIT, FREEMAN HOSPITAL, NEWCASTLE / Sciencephoto / Profimedia

U slučajevima neopravdanog odbijanja upisa pacijenata nadležni regionalni ured/područna služba HZZO-a može provesti kontrolu po predstavci osigurane osobe te u slučaju utvrđivanja nepravilnosti u mogućnosti je izreći mjeru predviđenu ugovorom.

Doktori medicine i doktori dentalne medicine mogu na osnovi posebnog odobrenja HZZO-a ugovoriti provođenje zdravstvene zaštite i za novog člana pojedine obitelji čiji su članovi obitelji većinski opredijeljeni za taj tim i u slučaju kada tim ima maksimalni broj osiguranih osoba u skrbi. Na taj način je omogućeno da se pacijentima izađe ususret jer tada cijela obitelj ima istog obiteljskog doktora na istom mjestu, što olakšava pristup obiteljskoj primarnoj zdravstvenoj zaštiti, objašnjavaju iz HZZO-a.

Osigurana osoba vrši promjenu/izbor izabranog doktora popunjavanjem podataka na izjavi koju preuzima u ordinaciji doktora za kojeg se opredjeljuje. Podatke na tiskanicu izjave unosi i izabrani doktor te ih ovjerava potpisom i pečatom zdravstvene ustanove, odnosno ordinacije.