SLOVENSKI RECEPT

Lisca zna prodati skupo rublje i u vrijeme krize

11.08.2014 u 10:16

Bionic
Reading

Slovenska tvrtka Lisca, dobro poznata na tržištima regije još iz vremena bivše države, u svojim poslovnim planovima za 2014. godinu računa na prihod od prodaje od 30 milijuna eura, što je rast od tri posto u odnosu na godinu ranije

'Tijekom prvog polugodišta ostvarili smo prihod od prodaje od 15,5 milijuna eura, što je rast od pet posto', rekao je za tportal Liscin direktor Goran Kodelja.

Lisca iduće godine slavi 60 godina postojanja, a o tome kako je moguće povećati prihode i zaraditi na prodaji prilično skupog rublja, pidžama, spavaćica, svilenih bluza ili kupaćih kostima u vrijeme krize - kad ljudi imaju drugačije prioritete potrošnje, a dobar se dio bori za golu egzistenciju - njezin prvi menadžer kaže:

'Za dobar rezultat zaslužna je odluka od prije desetak godina da prodajemo isključivo Liscine brendove, i to kroz izgradnju vlastitog prodajnog lanca koji trenutno ima 120 dućana. Ne slažem se da smo skupi: naši proizvodi opravdavaju cijene po kojima se prodaju. Na vrlo konkurentnom europskom tržištu Liscine su cijene bitno niže u donosu na tvrtke s kojima se uspoređujemo.'

U Lisci pomno prate i analiziraju konkurenciju i pokušavaju od nje nešto i naučiti. 'Konkurente poštujemo, ali ih se ne bojimo. U Lisca grupi radi 650 ljudi u sedam različitih država, a samo 50 ih je u odjelu za razvoj', ističe Kodelja.

Pritom nije želio otkrivati koliki su udjeli tvrtke po tržištima, ali napominje da im je Hrvatska na drugom mjestu – nakon Slovenije, a ispred Njemačke.


'Od početka krize 2008. godine prodaja nam je na hrvatskom tržištu blago pala, ali se tijekom zadnje dvije godine stabilizirala. Sad blago raste i računamo na povećanje tržišnog udjela. Hrvatska je za nas važno tržište u koje smo posljednjih deset godina jako puno uložili, prije svega u vlastitu maloprodajnu mrežu. Kroz 40 naših trgovina realiziramo 90 posto prodaje u Hrvatskoj. Najviše vlastitih dućana imamo upravo u Hrvatskoj', kaže nam direktor Lisce.

Inače, Lisca je prisutna na 20 tržišta, a izvozi čak 80 posto od ukupne proizvodnje. Osim u Hrvatsku i Njemačku, proizvode plasira u Srbiju, Italiju, Nizozemsku i Rusiju. Tijekom prve polovice ove godine kompanija bilježi 20-postotni rast na tržištima Italije, Njemačke i Nizozemske.

'Najveću šansu za povećanje prodaje imamo u Njemačkoj gdje trenutno preko tvrtke kćeri u Münchenu plasiramo proizvode u oko 600 trgovina. Naš je cilj u budućnosti ostati vodeći brend na tržištima bivše Jugoslavije gdje ćemo prodaju bazirati na vlastitoj maloprodajnoj mreži. Na tržištima Njemačke, Italije, Nizozemske, Češke i Rusije planiramo rast od 10 posto, i to uglavnom u specijaliziranim multibrend trgovinama rublja', poručuje Goran Kodelja.