Zbog nestanka ruske jahte Irina Vu kriminalističkim je istraživanjem obuhvaćeno ukupno osam osoba. Šest osoba je s područja Splitsko-dalmatinske, a dvije osobe s područja Šibensko-kninske. Neven Melvan iz Sindikata pomoraca komentirao je slučaj za N1
Među privedenima se najvjerojatnije nalaze i članovi posade, no Neven Melvan je istaknuo da ni oni nemaju detalje slučaja ni identitet posade. Na pitanje N1 kako posada može odgovorna za propust države, rekao je da ovo sve više podsjeća na nesretne slučajeve kriminalizacije pomoraca koji su česti u svijetu.
"Nema poveznice s krivicom posade broda prema informacijama koje imamo. U ministarstvu je provedena istraga, ustanovljeno je čiji su propusti, brodu očito nisu bile oduzete svjedodbže što je trebalo ako je bio zaustavljen, nego su oduzete tek u Istanbulu. Ne vidimo krivicu zapovjednika ili posade broda u ovom trenutku.”
Napominje da je procedura vrlo jednostavna – ako se brod zaustavlja, lučke vlasti oduzimaju svjedodžbe po nalogu. No, ako procedura nije poštovana, brod nije zaustavljen.
Na pitanje tko je u lancu morao znati za sankcije, Melvan otkriva:
“Državna administracija je znala, valjda su imali neke mehanizme da zaustave brodove. Za svaki brod je ista procedura ako se zaustavlja. Nijedan normalan zapovjednik neće isploviti s brodom koji nema svjedožbu. Trebale su je oduzeti lučke vlasti po nalogu suda ili ministarstva. Neka se dogovore u vrhu tko je to trebao u slučaju sankcija. Ovo je prvi put da se susrećemo sa sankcijama.”
Melvan je također rekao da ne bi krivio ni lučkog kapetana u Šibeniku jer, kaže, ne zna je li do njega došao nalog. Ističe da nikakvu krivnju posade ne vidi:
“Ne vidim kako bi krimen mogao biti na posadi. Ako nisu oduzete svjedožbe, oni moraju slušati vlasnika broda. Nikakve logike da se krivica baca na posadu. Krivac je administracija, netko je u lancu napravio propust.”
Melvan je istaknuo da pomorci često odgovaraju za nešto za što po nikakvoj logici ne mogu biti odgovorni. “S time se borimo svuda u svijetu”, rekao je.