Sedam i pol milijuna kuna zagrebački Holding duguje Dinamu za logo ovog gradskog gubitaša koji je na dresu Dinamovih igrača završio prije pet godina 'briljantnim' marketinškim potezom tadašnjeg šefa Holdinga Slobodana Ljubičića Kikaša. Repovi kriminalnog odnosa na relaciji politike, sporta i biznisa tek se otkrivaju, a 'sitnih' milijun eura samo je početak
Iako više ne vrijedi formula koja je bila aktualna kada je sporni ugovor o reklamiranju potpisan, Holding - Grad Zagreb, gradski komunalni mastodont i dalje se gotovo 50 posto financira iz gradskog proračuna. Dugovi se gomilaju, a gradonačelnik Milan Bandić kojem je, kako su mediji voljeli pisati, SDP iz ruku uzeo najdražu igračku - Holding, istom smanjuje subvencije te direktori podružnica kosu čupaju s glave kako bi zatvorili financijsku konstrukciju, a na naplatu dolaze repovi nekadašnje potpune harmonije između prvog čovjeka grada, Holdinga i Skupštine.
'Četverogodišnji ugovor je 2006. potpisala bivša uprava Holdinga sa Slobodanom Ljubičićem-Kikašom na čelu. Prema tom ugovoru, Holding je trebao godišnje plaćati milijun eura za logo na gaćicama Dinamova dresa i za reklamu na gradskom stadionu. Nova uprava Holdinga pokušala je raskinuti ovaj ugovor ili dogovoriti smanjivanje iznosa, no u Dinamu su bili nepopustljivi te su tražili isplatu kompletnog iznosa. Kako doznajemo u Holdingu, njihova uprava pritisnuta dugovima i minusima htjela je na taj način napraviti uštedu. Kada nisu postignuli nikakav dogovor, jednostavno su odbili platiti zadnju ratu ugovora', pisao je jučer portal Zagrebancija. Slučaj je završio na Visokom trgovačkom sudu jer su u Holdingu podnijeli žalbu nakon što je presudom Holding bio dužan platiti glavnicu, zakonsku zateznu kamatu i trošak postupka.
Sprega politike, sporta i biznisa
'Ovaj primjer pokazuje spregu politike sporta i biznisa na nezdrav način', kaže za tportal Velimir Srića, član Skupštine Holdinga. Upozorava kako se Pandorina kutija pomalo otvara te da još mnogo sličnih stvari 'čeka u redu'. No Srića kaže da ne postoji volja da se to riješi. Tvrdi kako pravni sustav djeluje selektivno te da se puno toga nakupilo iz vremena kada su Skupština i Grad su živjeli u skladu'. 'Tada su puno gluposti napravili, no sad mu gradski zastupnici pušu za vrat - ne zato što su pošteni, već zbog međusobnih svađa', kritičan je Srića.
Holding još nije iscrpio sve pravne mogućnosti, na redu je žalba, no pitanje je ima li u blagajni uopće milijuna eura za Mamića. 'Grad i Holding su pupčanom vrpcom povezani. Svaki iznos je važan jer je Holding prezadužen', kaže Srića. Boljoj financijskoj situaciji ne doprinosi ni činjenica da Holding uz direktore podružnica ima i 'upravu nad upravom' koja ničem ne služi. Vijesti o visini njihovih plaća, kao i raznih povlastica u kojima uživaju članovi i predsjednik Uprave punile su novinske stupce.
No Srića kaže kako je Holding zbog toga i osnovan; da se uhljebe politički jataci i rodbina. 'Holding je i osnovan jer se Grad nije mogao zaduživati iznad određenog limita', kaže Srića. To dokazuje i ovaj nevjerojatan primjer bacanja milijuna eura za reklamiranje tvrtke koja u Gradu nema konkurencije.
Vjeruje kako je ovaj ugovor i tužba samo vrh ledene sante; sličnih je ugovora mnogo, nisu nužno vezani za Dinamo. 'Vjerujem kako je na redu urbanizam. To je velika afera koja će pokazati da su gradonačelnik i njegovi ljudi svašta radili. Riječ je o prepravljanju zapisnika o urbanističkom planu', otkriva Srića.
Reklama na gaćama vrijedi kao pola vrtića
I letimičan pogled na proračun Grada Zagreba za ovu godinu otkriva da se tih milijun eura moglo pametnije iskoristiti. Reklama Holdinga na gaćama Dinamovih igrača dostatna je za izgradnju pola vrtića. Sličnu svotu Grad godišnje utroši i na 'postrojenja i opremu predškolskih ustanova'.
Za Centar za prevenciju ovisnosti u 2011. Grad je platio deset puta manje novca tj. 700 tisuća kuna. Za održavanje i opremanje osnovnih škola za poboljšanje standarda 5,6 milijuna kuna, a nešto manje za srednje škole. Za palijativnu skrb Grad je potrošio svega 300 tisuća kuna. Za razvoj prometa u Gradu namijenjeno je 7,6 milijuna kuna, što je iznos gotovo jednak onom za reklamu na gaćama…