Ministrica znanosti i obrazovanja Blaženka Divjak posjetila je u petak Osnovnu školu Dragutina Domjanića u Svetom Ivanu Zelini, jednu od 72 škole odabrane za eksperimentalno provođenje kurikularne reforme, te izjavila da pripreme za reformu teku po planu
Za eksperimentalni program 'Škola za život' odabrane su ukupno 72 škole, odnosno 46 osnovnih i 26 srednjih škola koje polazi oko 8500 učenika i u kojima je zaposleno 1500 učitelja i profesora, kazala je ministrica Divjak, dodavši da se za reformu prijavilo tri puta više škola.
Izborom su zadovoljeni svi prostorni i socijalni kriteriji koji su bili postavljeni. Među njima su osnovna škola s najmanjim brojem učenika, 23 u tri razreda u kojima se uvodi program, te škola s najviše učenika, njih 321. U srednjim školama raspon je između 16 i 183 učenika, kazala je ministrica koja je bila u pratnji potpredsjednika Vlade Predraga Štromara, pomoćnice ministrice Lidije Kralj i gradonačelnika Sv. Ivana Zeline Hrvoja Košćeca (HNS).
Školama je na raspolaganju 200 milijuna kuna, što je nedovoljno za sve škole koje su se prijavile, pa su podijeljene u dvije skupine. Prva skupina od 72 izabrane škole imat će sve uvjete: nove kurikulume, digitalne udžbenike, tablete, opremljene kabinete i besplatan Internet koji su omogućila tri operatera, kao i sve pripreme za nastavnike, kazala je ministrica i dodala da za ostale škole Ministarstvo može osigurati sve kurikulume, digitalne udžbenike i pripreme, ako će osnivači osigurati opremu za učionice.
Pomoćnica Lidija Kralj kazala je da će Ministarstvo idućih tjedana i mjeseci posjetiti svaku od ovih eksperimentalnih škola, te organizirati višemjesečnu edukaciju na tri prostorne razine.
One će dobiti metodičke priručnike u digitalnom obliku s interaktivnim sadržajima, koji će se obnavljati primjerima dobre prakse, kazala je i dodala da će poticati povezivanje svih učitelja, učenika i sudionika oko zajedničkih projekata.
Reforma će imati pomoć Europske komisije koja će uputiti eksperte iz više zemalja koji će prenositi iskustva svojih zemalja koje su provele reformu, kazala je pomoćnica Kralj i naglasila da su iz dosadašnjih kontakata doznali da su najveći problemi u tim zemljama bili vezani uz edukaciju onih koji provode reformu.
Ravnateljica škole Gordana Čosić kazala je da se u školi na svim vijećima vodila konstruktivna rasprava te da reformi nisu pristupali euforično. 'Zaključak rasprave je da su promjene potrebne i da želimo biti dio njih', kazala je.
Na pitanje novinara ministrica Divjak je kazala da trenutna izdvajanja za obrazovanje i istraživanje nisu dovoljna i da će tražiti povećanje tih sredstava.
Za sastanak na kojem će biti donesena odluka o sastavu Ekspertne radne skupine, kazala je, čeka poziv premijera.