Ministarstvo obrazovanja izradilo je dokument koji bi trebao olakšati provođenje nastave učiteljima, pomoći djeci s problemima u ponašanju, ali i zaštititi ostale učenike. Nacrt Pravilnika od sutra je na e-savjetovanju
Pravilnik ima kompliciran naziv (Pravilnik o načinu provođenja odgojno-obrazovne potpore i stručnog tretmana učenika u riziku za razvoj problema u ponašanju i učenika s problemima u ponašanju), ali mu primjena takva ne bi trebala biti. Pomoć je i potpora učenicima s problemima u ponašanju.
"To je podrška i nastavniku jer taj učenik ulazi u sustav podrške i stručnog tretmana koji je na tri razine i koji onda predstavlja prevenciju da se u razredu ili školi dođe do neprihvatljivog ponašanja od strane učenika koji su te probleme razvili ili su identificirani kao oni koji te probleme mogu imati", kaže Blaženka Divjak, ministrica znanosti i obrazovanja za HRT.
Pravilnik propisuje uvjete, načine i oblike stručne potpore i tretmane, koji mogu biti: redoviti, produženi ili intenzivni. Program potpore izrađuje razrednik, a program stručnog tretmana stručnjak za rad s učenicima s problemima u ponašanju.
Pravilnik u zbornicama čekaju s nestrpljenjem.
"U Pravilnik bi trebalo uključiti postupanje u situaciji koje su urgentne. Kako da u situaciji kada nastavnik ne može održati nastavu da se reagira odmah", kaže Dunja Marušić Brezetić, ravnateljica I gimnazije u Zagrebu.
I još nekoliko zanimljivosti iz Pravilnika: Ako stručni tretman podrazumijeva uključivanje učenika u specifične odgojno-obrazovne skupine namijenjene onima s problemima u ponašanju - tu odluku donosi učiteljsko vijeće.
A ako roditelj ili skrbnik ne prihvaća stručni tretman, škola će obavijestiti Centar za socijalnu skrb.