ususret lokalnim izborima

Mrak Taritaš o prometu u Zagrebu: Željeznička pruga je problem još od 1907. godine; treba ju spustiti u podzemlje

30.03.2021 u 13:04

Bionic
Reading

Kandidatkinja GLAS-a za gradonačelnicu Zagreba Anka Mrak-Taritaš predstavila je u utorak plan transformacije prometa u Zagrebu koji se temelji na pametnim semaforima, podvožnjacima i nadvožnjacima te rješenju problema željeznice i izgradnji novih mostova

"Kad je riječ o prometu, Grad mora biti prijatelj svojim sugrađanima, zaista omogućiti da promet funkcionira", rekla je Mrak-Taritaš na konferenciji za medije na križanju Magazinske, Zagorske i Vodovodne ulice koje navodi kao jedan od primjera česte i dugotrajne zagušenosti prometa zbog željezničke pruge.

Zagreb se razvijao u smjeru od istoka prema zapadu zato što su u smjeru sjever-jug postojale prepreke, odnosno Medvednica i Sava, objasnila je, a jedna od prepreka je i željeznica.

Problem se mora riješiti spuštanjem cestovnih spojeva ispod pruge ili spuštanjem same pruge u podzemlje u jednom dijelu grada, predložila je, objasnivši da je pruga prepoznata kao problem još 1907. godine.

Izvor: Pixsell / Autor: Patrik Macek

Dodala je da se to ne može ostvariti preko noći, ali da baš zato treba odmah početi raditi na takvim velikim rješenjima. Tako je navela kako se s izvođenjem radova na podvožnjacima može započeti već u drugoj godini mandata, dok je za željeznicu u prve četiri godine mandata potrebno napraviti analize i studije te ishoditi dozvole.

Smatra da se hitno moraju poboljšati rješenja na raskrižjima, završiti nedovršene prometnice i pravci i unaprijediti signalizacija, posebno sinkronizacijom semafora i uvođenjem pametnih semafora, što je izvedivo u godini dana.

Srednje i dugoročno zagrebački promet traži reorganizaciju javnog prijevoza, širenje pješačkih zona i ozbiljnu mrežu biciklističkih staza, velike javne garaže na rubovima centra grada, korištenje najnovijih tehnologija kroz sustav pametne mobilnosti, izgradnju dvaju novih mostova i niz drugih stvari, navela je.

"Promet nije samo rezanje vrpce da se pravite važnim, prometom se treba baviti. Imate niz ovakvih kritičnih točaka koje bez problema odradite u mandatu od četiri godine", poručila je Mrak-Taritaš, dodavši da je smisao projekte podijeliti kratkoročne, srednjoročne i dugoročne i početi odmah raditi bez gubljenja vremena.