Kriza tiskanih medija ovaj tjedan uzima nove žrtve diljem svijeta. U Sloveniji se prodaju listovi Delo i Večer, najveći njemački izdavač Springer se riješio svih svojih regionalnih listova, dok se tiskano izdanja LA Timesa izdvojilo od ostatka kompanije
Jedna od najvećih vijesti u Njemačkoj ovaj tjedan, gdje također vlada sezona kiselih krastavaca, bila je o prodaji novina koju su između sebe dogovorili medijski koncerni Axel Springer i Funke Gruppe (bivši WAZ). Naime, Springer se riješio svih svojih regionalnih i programskih listova i časopisa (poput Berliner Morgenposta i Hamburger Abendblatta) te najavio kako planira investirati u digitalne medije, koje smatra poslom budućnosti. Svoje regionalne listove je naplatio 920 milijuna dolara, a sve u međuvremenu kontrolira i tamošnja Agencija za tržišno natjecanje (Kartellamt), no neovisni stručnjaci smatraju da problema neće biti.
S druge strane, medijski analitičari ističu kako se ovim potezom Springer, inače i nakladnik najtiražnijeg europskog tabloida Bilda, odvaja od dijela svojih poslova koji se tiču tiskanih medija, u kojima ne vidi poslovnu budućnost. 'Ekonomski gledano, potpuno je ispravno usmjeriti se na digitalizaciju i digitalne medije, kao Springer, za što također treba novca. No hoće li ta strategija dugoročno biti isplativa, zasad je teško reći', objasnio je u razgovoru za Der Spiegel profesor komunikologije i istraživač medija Klaus-Dieter Altmeppen.
Kriza tiskanih medija u SAD-u je u međuvremenu toliko raširena da se od njihovih late night komičara na TV-u redovito mogu čuti šale u tom stilu. Primjerice, nedavno objavljena kontroverzna naslovnica Rolling Stonea s mladim teroristom Džoharom Carnajevim je bila komentirana rečenicom 'Pa zar netko još kupuje tiskane medije' na Colbert Reportu. No pravu dramu doživljava LA Times, čije se tiskano izdanje izdvaja od ostatka kompanije, s obzirom na gubitke koje proizvodi. To zapravo znači dugoročno odumiranje tiskanog LA Timesa, a velike gubitke u poslovanju bilježi i Washington Post, čija je budućnost također neizvjesna.
LA Times, osnovan još 1881, još prije desetak godina ukinuo je svoje nacionalno tiskano izdanje (uz objašnjenje da je ono 'zbog interneta postalo irelevantno'), a sada se i novina odvaja te prepušta ne baš svijetloj budućnosti, dok se ostatak kompanije usmjerava na digitalne medije.
Loše vijesti za novine ovih dana dolaze i iz susjedne Slovenije. Naime, tamo je Pivovarna Laško vlasnik dnevnih listova Delo i Večer, što između ostaloga pokazuje kako su vlasnici današnjih medija u regiji velike kompanije koje novine smatraju samo jednim dijelom svojeg portfelja, a ne i nečime što postoji zbog javnog interesa. Pivovarna Laško zbog dugova u kojima se našla prodaje i Delo i Večer, što je uvjet svih banaka kojima Laško duguje novac odnosno čije kredite ne može odgovarajuće servisirati. Apsurdu situacije svjedoči kako je vijest o prodaji Dela objavljena baš u Delu, koje zapravo izvještava o svojoj potencijalnoj propasti, ili barem polaganom propadanju.