HAJDAŠ NE PRISTAJE NA ULTIMATUM

'Najbolje bi bilo da sve bude besplatno, da se svi voze besplatno'

09.07.2013 u 22:14

Bionic
Reading

'Odgovorna Vlada upravlja državnom imovinom, pokušava fiskalni deficit staviti u neku prihvatljivu razinu pa da možemo koristiti europska strukturna sredstva, da možemo smanjiti kamate', objasnio je u razgovoru za Media servis Siniša Hajdaš Dončić zašto Vlada želi dati autoceste u koncesiju. Odgovorio je i sindikatima i poslodavcima koji su danas dali rok Vladi da do 15. srpnja odustane od monetizacije.

'Ne pristajemo na ultimatume, jer se državna ekonomska politika ne vodi ultimatumima. Najbolje bi bilo da sve bude besplatno, da se svi voze besplatno, ali kad treba vraćati dugove da i to bude besplatno. To tako ne ide', kaže Hajdaš Dončić.

Naglašava kako smo na samom početku procesa koncesioniranja hrvatskih autocesta i da će se svi parametri buduće koncesije znati tek nakon završetka prvog kruga inicijalne ponude, a što se očekuje krajem godine. Postoji tek okvir kojim su regulirani svi najvažniji parametri za građane, poput cijene, poručuje Hajdaš Dončić.

'A tko u konačnici upravlja autocestom, je li to privatni ili državni koncesionar, to na kraju nije važno. Važno je da usluga bude kvalitetna, cijena prihvatljiva i da autoceste ostanu zamašnjak isključivo hrvatskog turizma', kaže ministar naglašavajući kako su autoceste i izgrađene upravo zbog turizma.


Vlada će o svemu voditi računa, uvjerava Hajdaš Dončić. 'Ne mogu se neka rješenja shvaćati i razumijevati unaprijed, ovo je sve apsolutno preuranjeno. O pravim aspektima ugovora možemo razgovarati tek početkom iduće godine', kaže ministar i podsjeća na visoku razinu hrvatskog javnog duga koji iznosi više od 200 milijardi kuna.

'Dakle mi smo definitivno u opasnosti, a jedna od njih je da Europska komisija ograniči kohezijskih i strukturnih fondova svim zemljama koje ne mogu kontrolirati svoj javni dug. Mi ne želimo biti takva Vlada, želimo biti odgovorni i stvoriti poduzetničku i investicijsku klimu, a jedan od načina je dobivanje dobrog koncesijskog partnera, snažnog europskog ili svjetskog imena ili igrača koji samim time kao gruda snijega može pokrenuti ostale investicije', kaže Hajdaš Dončić.

Hajdaš Dončić na kraju poručuje kako se ne može razgovarati o koncesiji na 50 godina jer 'te varijable nisu poznate' već se kreću od 30 do 50 godina. 'Stoga ne razumijem raspravu koja se vodi jer je još uvijek previše nepoznanica', kaže ministar i zaključuje kako se sada nitko ne sjeća kako smo uopće došli do ovog stanja.

'Nitko ne pamti zbog čega smo u takvoj situaciji, žao mi je što ljudi malo racionalnije ne razmišljaju što se događalo zadnjih 20 godina. Da smo preizgrađeni autocestama... Ovako samo: odjednom se kilometar umjesto 2,5 milijuna eura plaća 7,5 milijuna eura. Gdje je taj novac nestao? Stvari su došle na naplatu, stvari su jednostavno došle na naplatu. A kratkoročan efekt od više od 30 milijardi kuna? Nitko mi ne može reći da to nije snažna poruka da mi možemo kvalitetno upravljati javnim dugom'.