Zagrebački velesajam u utorak je raspisao četvrti natječaj na kojem se traže ponude za najam oko 11.000 kvadrata prostora različitih tipova namjene - od ureda, ugostiteljstva, skladišta do sportskih djelatnosti
I ne bi tu ništa bilo sporno da veliku većina tih prostora ZV ne uspijeva iznajmiti već šest mjeseci, a kako doznajemo od direktorice sektora za sajmove Vesne Cvitanović, neki od prostora ne uspijevaju se iznajmiti više od godine dana.
Zbog toga su na ZV-u odlučiti korigirati cijene od 25 do 50 posto za pojedine prostore ne bi li privukli zainteresirane, a prostori koji nisu u najmu duže od godinu dana dani su po najnižim mogućim cijenama.
Kada se zna da Velesajam raspolaže sa 31 tisuću kvadrata, koji su namijenjeni iznajmljivanju, ispada da ih trećina zjapi prazna što, priznaje Cvitanović, predstavlja ozbiljan financijski teret.
'Komunalna i vodna naknada predstavljaju fiksni trošak i vrlo su veliko opterećenje za Zagrebački velesajam, jer iznose ukupno 8,01kn/m2 bez obzira da li je prostor u komercijalnoj funkciji ili nije', ističe Cvitanović
Drugim riječima, za prazne prostore mjesečno se trenutno izdvaja 88 tisuća kuna, a kada se to pomnoži sa šest mjeseci, koliko dobar dio prostora nije iznajmljen, dolazi se do brojke od pola milijuna kuna.
'Recesija ima izravni utjecaj na interes za poslovnim prostorima i to osjećaju svi zakupodavci u gradu Zagrebu pa tako i Zagrebački velesajam. Također, u gradu postoji velika ponuda prostora kvalitetnije infrastrukture, što ozbiljno otežava ovu poslovnu aktivnost Zagrebačkog velesajma', naglašava Cvitanović
Dodatni problem zakupcima zasigurno predstavlja i činjenica da dio prostora zahtijeva dodatna ulaganja, što potencijalne klijente dodatno odbija, a izlazak iz cijele priče Cvitanović vidi prije svega u novim ulaganjima.
'Da bi se stanje promijenilo nabolje, potrebna je ozbiljna investicijska aktivnost u infrastrukturu Zagrebačkog velesajma, čime bi se značajno povećala ukupna poslovna aktivnost ove institucije', zaključuje Cvitanović
ZV je prošlu godinu završio s gubitkom od 20 milijuna kuna, a ove godine on je zacrtan na 21 milijun. Dio sajmova prebačen je u Arenu Zagreb, neki sajmovi poput Auto showa zbog krize su otkazani, broj izlagača iz godine u godinu sve je manji, a teško je za očekivati da će i erotski sajam, najavljen za studeni ove godine, vratiti ZV na stare staze slave.