očevid na braču

Noćna mora svakog pilota - što kad se u letu ugasi motor? On je uspio Cessnom sletjeti na autocestu, evo što kaže

29.06.2022 u 20:58

Bionic
Reading

Istražitelji za avionesreće i jutros su bili na mjestu pada Cessne na otoku Braču. Nisu mogli precizirati koliko će očevid potrajati. Pilot Teodor Goričanec koji je uspio Cessnom sletjeti na autocestu bio je gost Dnevnika Nove TV

Podsjetimo, avion je pao u utorak ujutro, a pilot, državljanin Srbije, i dvoje putnika iz Austrije - preživjeli su i na liječenju su u splitskoj bolnici. Čini se da je pilot u bolnici već ispričao istražiteljima nešto o tehničkim problemima.

A s pilotom Cessne Teodorom Goričancem, koji je zbog otkazivanja motora umjesto na pistu aerodroma morao sletjeti na autocestu Rijeka-Zagreb, razgovarao je novinar Dnevnika Nove TV Domagoj Mikić. Što napraviti kada se ostvari noćna mora svakog pilota - da mu se isključi motor tijekom leta?

'Ostati pribran, to je vrlo bitan faktor, jedan od najbitnijih. S time da su piloti ipak uvježbani, redovito prolazimo takve vježbe slijetanja i polijetanja', rekao je Goričanec.

'S obzirom na to da nisam poznavao teren dovoljno da bih mogao pronaći neku livadu ili prazninu gdje bih mogao sletjeti, donio sam jedini i pravi odabir, a to je bilo sletjeti na autocestu', rekao je.

Goričanec je zatim objasnio da je servis zrakoplova obavezan. 'Kao i svaki drugi, servis Cessna zrakoplova je obavezan. Postoje peridoični sustavi održavanja, za 50, 100, 200, 500 i tako dalje sati. Dakle, ako pričamo o ovome od 50, avion mora na servis nakon svakih 50 sati leta', rekao je.

Avion Cessna 172 pao na Braču
  • Avion Cessna 172 pao na Braču
  • Avion Cessna 172 pao na Braču
  • Avion Cessna 172 pao na Braču
  • Avion Cessna 172 pao na Braču
Avion Cessna 172 pao na Braču Izvor: Hrvatska vatrogasna zajednica / Autor: VOP Brač

'Mogu govoriti jedino o avijaciji generalno, tamo je uvaženo da se godišnje radi jedan pregled zrakoplova, i nadležna inspekcija ili daje dozvolu za let ili ju ne daje. Avion mora biti potpuno tehnički ispravan kako bi dobio dozvolu za let'.

A za slučajeve poput ovoga, postoje protokoli. 'Postoji check-lista za izvanredne postupke. Osim što ju piloti moraju znati napamet, taj podsjetnik je uvijek u avionu - i to na vidljivom i dohvatljivom mjestu', rekao je Goričanec.

Cijeli razgovor možete pogledati ovdje.