U neobično kratkoj objavi Ured predsjednika Zorana Milanovića obznanio je jednu kadrovsku novinu: na mjesto pročelnika kabineta Zorana Milanovića samo nekoliko mjeseci uoči predsjedničkih izbora vraća se Bartol Šimunić (35)
Na toj funkciji Šimunić je proveo tri godine, od travnja 2020. do travnja 2023. godine, kada je na vlastiti zahtjev razriješen jer je otišao raditi u švedsko-britansku biofarmaceutsku tvrtku AstraZeneca, globalno poznatu nakon što su znanstvenici s Oxforda za nju razvili cjepivo protiv Covida-19. Od te tvrtke je, kako je objavljeno, lani navodno dobio 'dobru poslovnu ponudu', pa je u njenoj hrvatskoj podružnici bio zadužen za odnose s udrugama onkoloških pacijenata.
Zašto odustaje i vraća se na Pantovčak nije objavljeno, kao ni koliko je zarađivao u AstraZeneci: u Šimunićevoj imovinskoj kartici stoji napomena da su plaća i bonusi u toj tvrtki poslovna tajna. O svojim primanjima stoga je obavijestio Povjerenstvo za sprječavanje sukoba interesa, no iznos nije javno objavljen.
Community management i politika
Bartol Šimunić rođen je 1989. u Zadru, a porijeklom je iz Bibinja. Maturirao je u Tehničkoj školi u Zadru, a diplomirao je logistiku na Fakultetu prometnih znanosti Sveučilišta u Zagrebu 2012. godine. Obnašao je dužnost studentskog pravobranitelja i bio član Odbora za kontrolu nastavnih procesa na matičnom fakultetu.
Još prije diplome ušao je u svijet 'community menadžmenta' preko projekta kojim je pokušao povezati društvene mreže i akademsku zajednicu. 'Unutar tog projekta komunicirali smo sa studentima putem društvenih mreža i dijelili im sadržaj koji bi njima bio zanimljiv. Tada je pojam društvenih mreža u Hrvatskoj još uvijek bio u povojima, pa smo se s ljudima povezivali preko Twittera, išli na konferencije te razna predavanja kako bismo što bolje upoznali taj svijet iznutra. Tu sam se nekako pronašao i odlučio sam da ću završiti faks, ali se jednog dana ipak baviti digitalnim komuniciranjem', kazao je Šimunić u razgovoru za Zadarski.hr.
U tom periodu volontirao je za tadašnju SDP-ovu Kukuriku koaliciju, a zatim počeo raditi za agenciju za digitalni marketing i odnose s javnošću kao konzultant i komunikacijski trener na projektima digitalne komunikacije, a posebno na projektima implementacije društvenih mreža u medijima. 'Sudjelovao je na projektima edukacije iz područja digitalnog PR-a za više javnih institucija, uključujući Europsku banku za obnovu i razvitak, Hrvatsku radioteleviziju i Sveučilište u Zagrebu', stoji u njegovoj službenoj biografiji.
U politiku se vraća 2015. godine, kada postaje šef digitalnih komunikacija SDP-a, zbližava se s tadašnjim premijerom Zoranom Milanovićem i radi na kampanji za parlamentarne izbore. Nakon njihovog gubitka prelazi u raditi u farmaceutsku tvrtku u suvlasništvu supruge nekadašnjeg SDP-ovog ministra Miranda Mrsića. Zajedno s njim prelazi i u novoosnovanu stranku Demokrati, gdje postaje glavni tajnik.
Šimunić je nakon pobjede Zorana Milanovića na predsjedničkim izborima dao ostavku na tu stranačku dužnost, no ostaje njenim članom. Tada najprije nakratko postaje pomoćnik Milanovićeva glasnogovornika Nikole Jelića, no vrlo brzo - uz relativno iznenađenje javnosti zbog svoje mlade dobi - biva imenovan pročelnikom njegova kabineta.
Imovinska kartica
U tom trenutku, kako je tportal pisao, Šimunić nije imao nekretnine u svom vlasništvu, tek osam godina star automobil Volvo C30 D2 R - DESIGN kojega je kupio uz pomoć kredita i za kojega je dugovao još 84 tisuće kuna. No, kako proizlazi iz njegove posljednje imovinske kartice, automobil je otplatio i ubrzo prodao, a već 2021. godine kupio je stan u Zagrebu veličine 58,43 četvorna metra kreditom od 125 tisuća eura na rok od trideset godina, uz kamatu od samo 2,21 posto i mjesečnu ratu od 474 eura.
Tako je bilo prije nego što je prešao raditi u AstraZenecu, tek treba vidjeti što će prijaviti u svojoj novoj imovinskoj kartici.
Što će Šimunić raditi na Pantovčaku, nije teško za pretpostaviti: sugovornici tportala bliski SDP-u objašnjavaju da će formalno možda biti šef kabineta, ali nedvojbeno će imati važnu ulogu u predstojećoj predizbornoj kampanji i bit će zanimljivo vidjeti kakva će mu biti strategija.
'Društvene mreže u politici su velika prednost, ali postoje i neki nedostatci. Izvrsne su za to kada vam nedostaje medijskog prostora, pa uz pomoć njih imate vlastiti prostor koji sami kreirate i neke ideje plasirate mimo standardnih medija', rekao je nakon pobjede na prethodnim predsjedničkim izborima.
Danas je u ponešto drugačijoj situaciji: prostora Milanoviću ne nedostaje, dapače, kamere ga prate i mediji prenose gdje god se pojavi.