Nekad jedan od najdinamičnijih građevinarskih sektora, cestogradnja, zapao je u probleme. Novca u sljedeće tri godine ima za još samo 20-ak kilometara autoceste, a zbog smanjenja investicija više od devet tisuća građevinara već je ostalo bez posla. Dosad je sagrađeno 1.223 kilometra autocesta, planirano je još 388 kilometara, a do 2012. predviđeno je još 20 kilometara
'Očekujemo, nažalost, da će se taj trend nastaviti s obzirom na to da i u cestogradnji, a i drugim infrastrukturnim projektima očekujemo znatno manje investiranja, a samim time i propast prije svega manjih tvrtki i još veća otpuštanja čak do 15, pa i do 20 tisuća ljudi', rekao je direktor Sektora za graditeljstvo HGK Rudolf Rom.
Zbog dugova te otežanog pristupa novim kreditima, Hrvatske autoceste imat će do 2012. na raspolaganju oko dvije milijarde kuna, što će jedva dostajati za 10 novih kilometara autoceste od Ravče do Ploča te 10 kilometara nove autoceste do Siska. Građevinari smatraju da graditi treba zbog višestruke koristi u gospodarstvu.
Predsjednik Uprave IGH Jure Radić kaže kako autocesta Zagreb - Dubrovnik trpi koncesijski model, no i da se može na taj način dovršiti. 'Ako Vlada raspiše natječaj za koncesiju, mi ćemo se javiti', dodaje.
Bivši ministar graditeljstva smatra pak da što prije treba promijeniti fokus. 'Ovog je trenutka nužnost prebacivanje težišta na visokogradnju, ponajprije na stanogradnju. Više od 10 tisuća stanova ovog trenutka stoji neprodano, ciklus izgradnje je potpuno stao, dakle, imamo kolaps u niskogradnji i kolaps u stanogradnji, visokogradnji općenito', tvrdi Radimir Čačić.
Da bi se spriječio kolaps građevinskog sektora, čiji je udio u BDP-u veći od sedam posto, potrebno je više od 20 milijardi kuna, kojih za sada nema, kako bi se završili predviđeni projekti. Trenutačno jedini izlaz građevinari vide u izvozu, no zbog krize investicije nisu stale samo u Hrvatskoj.