U Hrvatskoj su prošli mjesec registrirana 3093 nova osobna automobila, što je za 24,61 posto manje nego u listopadu 2019. kada su, prema podacima Promocije plus, registrirana 4104 automobila, piše u subotu Večernji list
Time je ipak, u ovoj zbog svima znanih razloga i u prodaji automobila kriznoj godini, godišnji pad barem malo smanjen. U prvih deset mjeseci tako je prodaja novih automobila manja za 43,45 posto u odnosu na isto razdoblje lani, odnosno prodan je 24.091 automobil manje nego u istom razdoblju 2019. godine. Ove je godine prodano 31.350 automobila, a lani u prvih 10 mjeseci 55.441 automobil.
Dakako, pandemija coid-19 i njezine posljedice glavni su razlog pada prodaje novih automobila. Nije Hrvatska u tome iznimka jer u cijeloj Europskoj uniji u prvih devet mjeseci, prema podacima Udruženja europskih proizvođača vozila (ACEA), prodaja je manja za 28,8 posto, odnosno s 9,908 milijuna prodanih automobila u 2019. pala je na 7,058 milijuna u 2020. godini.
Ali, Hrvatska od svih država članica EU ima najveći pad u prvih devet mjeseci, a najbliži prema padu prodaje su nam Portugal (-39,3 posto), Španjolska (-38,3 posto) i Italija (34,2 posto).
Uz Hrvatsku, sve su to zemlje koje imaju snažan turizam, a upravo su zbog manje stranih turista ove godine već u proljeće, kad je počelo zatvaranje obustavljene narudžbe rent-a-car automobila. A posljednjih godina su upravo rent-a-car auti činili oko trećinu ukupnog hrvatskog tržišta novih automobila.
Volkswagen je i dalje najprodavanija marka automobila u Hrvatskoj s 5046 registracija u prvih 10 mjeseci. Slijedi ga Škoda s 4312 registracija, a treći je Renault s 2706 registracija. Četvrta je Dacia (1933), peta Kia (1644), a slijede Suzuki, Hyundai, Peugeot, Toyota, Opel..., donosi Večernji list.