Videokonferencija HAZU-a

Rimac otkrio koji mu je pet glavnih ciljeva i objasnio zašto veliki svjetski igrači žele raditi s njim: Nismo mi najpametniji, nego...

06.11.2020 u 12:35

Bionic
Reading

Vlasnik tvrtke Rimac automobili, Mate Rimac, sudjelovao je u petak na videokonferenciji 'Elektromobilnost i autonomna vozila' organiziranoj od strane Znanstvenog vijeća za tehnološki razvoj Hrvatske akademije znanosti i umjetnosti (HAZU). Izjavio je kako je njegova tvrtka od početka pandemije koronavirusa do danas zaposlila gotovo 200 novih djelatnika, a u planu su nova zapošljavanja

Trenutno ima više od 800 stalno zaposlenih, od kojih njih 759 radi u Rimac automobilima dok ih je 69 tvrtki Greyp bike za proizvodnju električnih bicikala.

Podsjetio je da je prije 10 godina u poslovni pothvat krenuo sam iz garaže.

'Bilo je užasno teško. Borili smo se za opstanak. Ali naše napore prepoznali su internacionalni investitori. Kineski Camel je uložio 30 milijuna eura, Porsche 17 milijuna, Hyundai i Kia 80 milijuna. Sad imamo snažne partnere koji nam mogu otvoriti svaka vrata', naglasio je Rimac, dodajući kako više nije većinski vlasnik tvrtke, ali da i dalje ima najveći udio (oko 45 posto).

Njegova kompanija, istaknuo je, temelji poslovanje na dva glavna posla, proizvodnji vlastitog električnog automobila te na proizvodnji baterija, pogonskih sustava i elektronike za druge proizvođače.

'Imamo pet ciljeva. Prvi je da želimo biti lideri na tržištu električnih superautomobila, high performance električnih pogona te da imamo veliku serijsku proizvodnju za te sustave. Želimo biti profitabilni i financijski neovisni, a neki srednjoročni cilj je milijarda eura prihoda. Važna nam je nova lokacija tvrtke jer smo sad raštrkani. I želimo biti najbolji poslodavac', nabrojio je Rimac.

Objasnio je zbog čega velike automobilske tvrtke žele raditi s Rimac automobilima.

'Nismo najpametniji na svijetu, već smo specijalizirani za high performance pogone. To je naša niša u koju smo krenuli na vrijeme i sad imamo određenu prednost. Iz naših baterija izvlačimo puno više kilovata po kilogramu mase od Tesle, Chevroleta ili Hyundaija. Oni kod nas dolaze kad trebaju baterije s puno snage u malo prostoru s malo mase. U tome smo najbolji', izjavio je Rimac.

Rimac Automobili
  • Rimac Automobili
  • Rimac Automobili
  • Rimac Automobili
  • Rimac Automobili
  • Rimac Automobili
    +25
Mate Rimac Izvor: Cropix / Autor: Ranko Suvar / CROPIX

Najponosniji je, kaže, na stvaranje tima od 400 inženjera koji su u stanju u potpunosti razviti električni supersportski automobil u Hrvatskoj, u kojoj takav know how nije prije postojao.

'Riječ je o najvećem razvojnom projektu u Hrvatskoj, vrijednom 120 milijuna eura. Od toga sedam milijuna eura dobivamo iz fondova EU-a, ostatak plaćaju naši investitori', rekao je Rimac.

Podsjetio je da se prije godinu dana susreo s premijerom Andrejom Plenkovićem, kojem je prezentirao potencijal Hrvatske u automobilskoj industriji.

'Kad se sad napiše auto industrija u Europi, na Googleu Hrvatske gotovo nema. Želimo to promijeniti. Imamo primjer Slovačke, danas strašno jake, a prije 30 godina nije imala ništa. Slovačka je postala centar auto industrije, Estonija je centar startupova i digitalizacije. Zašto Hrvatska ne bi bila centar električnih i autonomnih vozila', zapitao se Rimac.

Ističe kako će se stvari u automobilskoj industriji do 2030. radikalno promijeniti. Novi biznis model stavit će naglasak na autonomiju vozila, elektrifikaciju i dijeljenje, što on vidi kao priliku za Hrvatsku.

'Pitanje je koliko možemo očekivati proaktivnosti od Vlade. Dok se to ne desi, mi ćemo raditi na jačanju tvrtke i pomagat ćemo koliko možemo drugima', poručio je Rimac.