KAMPANJA KREĆE IZ VRTIĆA

Oni znaju kako od djece napraviti vjerne potrošače

22.05.2012 u 07:00

Bionic
Reading

Dvadesetak djece iz Dječjeg vrtića 'Mak' u petak je pjevalo na otvorenju mljekomata 'Mala Muu' privatne poljoprivredne tvrtke Žito. 'Okrenite se, tri-četiri...', organizirala je djecu voditeljica, nakon čega su mališani zapjevali pjesmu 'Što se u vrtiću radi'

Prolaznicima i novinarskim kamerama na donjogradskoj tržnici djeca su bila zanimljiva, pa su se zaustavljali oko mjesta otvorenja mljekomata, kao i uvijek kada se mali korisnici vrtića nekamo upute gradskim ulicama. Ovaj puta nisu išli u park, radionicu u prirodi, promatranje biljaka ili igranje, nego su uveličali početak rada 'automatskog distributera svježeg mlijeka', što je očito na snimci koju je snimio Osijek031.com.

Nakon dječje pjesmice Ivan Peko iz Žita objasnio je da mlijeko dolazi s farme Mala Branjevina, jedne od najmodernijih farmi na kontinentu. Cijene u mljekomatu ovise o veličini čaše – litra šest kuna, pola litre upola manje, a decilitar i pol dobije se za kunu. U jednom mililitru mlijeka tvrtke Žito, u vlasništvu osječkog tajkuna Marka Pipunića, inače predsjednika zavičajne udruge Hrvata iz bosanske Posavine 'Prsten', naći ćete manje od 20 tisuća mikroorganizama.

Ova zdrava kapljica može se natočiti nekuhana (sirova), prokuhana i može se obrati. Sve to događa se na temperaturi do 6°C, a na toplijima aktivira se alarm uz obustavu prodaje mlijeka. Suvremeni uređaj puni se i dezinficira svakih 24 sata.

Sve te podatke prikupili su mali 'makovci', ali pravobraniteljica za djecu pita se koliko je to važno za njihov napredak i razvoj. 'Sve što se u vrtiću radi trebalo bi imati odgojno-obrazovnu svrhu i biti planirano i pripremljeno u funkciji djetetovog razvoja, a u filmskom isječku koji ste nam poslali to se ne vidi jasno. Vidi se da je organizatoru događaja dječji nastup možda pomogao u privlačenju pažnje javnosti, no koja je korist za djecu?', rekla je tportalu Mila Jelavić, pravobraniteljica za djecu.

Djeca su naučila, dodaje, da se mlijeko može kupiti iz mljekomata, ali to su mogla doznati i na drugi način. 'Ne bi bilo dobro da ovaj tip promocije proizvoda, ma koliko zdravi bili, postane pravilo ponašanja', poručuje Jelavić.

Ideja o ovoj marketinško-scenskoj priredbi nastala je u tvrtki Žito iz koje su dolazak djece predložili ravnateljici Centra za predškolski odgoj Mireli Svirać. U Žitu danas nismo dobili komentar, ali ravnateljica Svirać rekla je da odgojitelji nisu htjeli zloupotrijebiti djecu.

'Ocijenili smo da nema razloga da djeca ne sudjeluju na tom događaju obzirom da se radi o mlijeku kao poželjnoj prehrambenoj namirnici. Ipak, sada kad pogledamo iz druge perspektive, i meni se čini da to nije bilo primjereno. Moram naglasiti da nam nipošto nije bila namjera doprinositi promociji bilo kojeg proizvoda', odgovorila nam je Svirać.

Ona tvrdi da upravo djeca iz Dječjeg vrtića 'Mak' često odlaze na zanimljive i poučne izlete u gradu i prirodi, poput prisustvovanja 'Zelenom četvrtku' na gornjogradskoj tržnici. Razlika je u organizatoru akcije, jer su Tržnice d.o.o. poduzeće u vlasništvu Grada Osijeka, koje osigurava općekoristan prostor za prodaju i nabavu svježih poljoprivrednih proizvoda s gospodarstava u Osijeku i iz okolice.

Žito je privatno vlasništvo Marka Pipunića, uz sudjelovanje Pave Zubaka, zavičajca iz spomenutog 'Prstena'. Pipunić je do vrednijih slavonskih farmi i prerađivačkih kapaciteta došao kroz slavni proces pretvorbe i privatizacije, a kasnije posuđivanjem novca kombinatima poput Đakovštine i Kandita, čiji je kasnije postao djelomični ili većinski vlasnik. Sponzorira atletski, gimnastički, karate i plivački klub, čiji su članovi u petak morali uveličati otvorenje mljekomata, a djeca su to napravila besplatno.