loša javna nabava

Opet zapelo s EU novcima: Stao projekt vijedan gotovo tri milijarde kuna, gdje je nastao problem?

25.11.2022 u 19:00

Bionic
Reading

HŽ Infrastruktura je još 2019.potpisala ugovore o 2,7 milijardi kuna vrijednim radovima na rekonstrukciji postojećeg i izgradnji drugog kolosijeka 44 kilometara dugačke pruge Hrvatski Leskovac - Karlovac te obnovi kolodvora i stajališta na trasi, no od radova još uvijek nema ni 'r'

Još 2019. godine HŽ Infrastruktura je s konzorcijem Strabag AG, Strabag d.o.o., Strabag Rail te s tvrtkom AŽD Praha potpisala ugovore o 2,7 milijardi kuna vrijednim radovima na rekonstrukciji postojećeg i izgradnji drugog kolosijeka 44 kilometara dugačke pruge Hrvatski Leskovac - Karlovac te obnovi kolodvora i stajališta na trasi.

Rečeno je to tada na svečanosti potpisivanja ugovora, na kojoj je bio nazočan i premijer Andrej Plenković s nekoliko ministara. Radovi su trebali početi u roku od najviše 42 dana, a rok za realizaciju ugovora je 30 mjeseci, nakon čega bi vlakovi trebali moći voziti brzinom do 160 kilometara na sat.

Rekonstrukcija postojećeg i izgradnja drugog kolosijeka na dionici Hrvatski Leskovac – Karlovac, 2019. godina
  • Rekonstrukcija postojećeg i izgradnja drugog kolosijeka na dionici Hrvatski Leskovac – Karlovac, 2019. godina
  • Rekonstrukcija postojećeg i izgradnja drugog kolosijeka na dionici Hrvatski Leskovac – Karlovac, 2019. godina
  • Rekonstrukcija postojećeg i izgradnja drugog kolosijeka na dionici Hrvatski Leskovac – Karlovac, 2019. godina
  • Rekonstrukcija postojećeg i izgradnja drugog kolosijeka na dionici Hrvatski Leskovac – Karlovac, 2019. godina
  • Rekonstrukcija postojećeg i izgradnja drugog kolosijeka na dionici Hrvatski Leskovac – Karlovac, 2019. godina
    +5
Rekonstrukcija postojećeg i izgradnja drugog kolosijeka na dionici Hrvatski Leskovac – Karlovac, 2019. godina Izvor: Cropix / Autor: Robert Fajt

Od cijele priče još uvijek nema ništa, doznaje Dnevnik.hr. Radovi su trebali započeti u rujnu, ali je sve stalo. U medije je iscurila informacija da naručitelj HŽ Infrastruktura nema sve potrebne građevinske dozvole. No mi doznajemo da to nije jedini kamen spoticanja!

"Od početka… svi su postulati javne nabave prekršeni. Sva su načela prekršena…" kazao je anonimni izvor.

Prije otprilike dvije godine HŽ Infrastruktura uputila je javni poziv za dostavu ponuda za izvođenje radova. Dakako da je takav projekt privukao velik broj jakih, stranih tvrtki, od austrijskih, turskih i čeških do kineskih. Pristiglo je ukupno 15 ponuda za izvođenje radova.

Radovi na pruzi kod Karlovca
  • Radovi na pruzi kod Karlovca
  • Radovi na pruzi kod Karlovca
  • Radovi na pruzi kod Karlovca
  • Radovi na pruzi kod Karlovca
  • Radovi na pruzi kod Karlovca
    +12
Radovi na pruzi kod Karlovca Izvor: Cropix / Autor: Ivan Lackovic / CROPIX

Jedna kineska tvrtka odmah je otpala jer je ponudila prenisku cijenu. Prihvaćena je ponuda zajednice ponuditelja austrijskih tvrtki Strabag i jedne češke tvrtke koje su ponudile drugu najpovoljniju cijenu. Na tu odluku odmah pristiže žalba turske tvrtke.

"HŽ Infrastruktura nije reagirala kao naručitelj, već je od prvog dana stala uz stranu Strabaga", dodaje drugi.

Državna komisija ustvrdila je da referenca nije dokazana. Poništila je Odluku o odabiru i predmet vratila naručitelju da ponovno obavi pregled i ocjenu ponuda. HŽ Infrastruktura to je učinila. Donijela je novu odluku s istim konzorcijem. Na to je ponovno stigla žalba turske tvrtke. Uz reference, žalili su se i na činjenicu da je tvrtka Strabag u tom trenutku imala aktivan sudski postupak u Austriji.

U sklopu projekta rekonstruirat će se kolodvor u Karlovcu, kao i onaj u Hrvatskom Leskovcu i Jastrebarskom. Oni bi se također trebali prenamijeniti u stajališta. Osim toga, rekonstruirat će se i četiri postojeća stajališta. Dionica Hrvatski Leskovac – Karlovac dio je željezničke pruge Zagreb – Rijeka, koja je jedna od najvažnijih u Hrvatskoj. Povezuje glavni grad s lukom u Rijeci, naravno, kada budu otklonjeni svi problemi, navodi Dnevnik.hr.