AVION PONIRAO 18 MINUTA

Otkriveni novi detalji pada koji bi mogli biti ključ misterija

25.03.2015 u 11:29

  • +11

Raspadnuti Airbus Germanwingsa

Izvor: Pixsell / Autor: REUTERS/Emmanuel Foudrot

Bionic
Reading

Iako se govorilo kako je zrakoplov Germanwingsa ponirao osam minuta prije nego što je udario u francuske Alpe, najnoviji podaci koje je objavila francuska ministrica prometa Ségolène Royal pokazuju da agonija trajala čak 18 minuta, te da se posada Airbusa prestala javljati u 10.30, dok je zrakoplov još bio iznad Sredozemnog mora

Dokazi koji su se danas pojavili pokazuju da je zrakoplov postupno smanjivao visinu leta čak 18 minuta prije udara. Francuska ministrica prometa Ségolène Royal kazala je da je posada Airbusa A320 prestala komunicirati s kontrolom leta u 10.30 te da je u tom trenutku zrakoplov još bio nad Sredozemnim morem.

Ministrica je kazala da je ključno pitanje što se u kokpitu događalo između 10.30 i 10.31. 'U tome bi mogao biti ključ za rješenje misterije i katastrofe u kojoj je život izgubilo 150 osoba', kazala je Royal.

Potvrdila je da je u razdoblju kada su piloti prestali odgovarati, francuska vojska u izvidnicu poslala borbeni zrakoplov.

RTL Autor: RTL


Rješenje zagonetke ovisit će i o uređaju za snimanje glasova u kokpitu koji je jutros stigao u Pariz u laboratorij Francuske agencije za zrakoplovne nesreće, javlja Independent. Ako će biti moguće prepoznati što su piloti govorili, istražiteljima će biti znatno lakše odgonetnuti što je pošlo po krivu. O prvim pronalascima istražitelji će javnost izvijestiti danas u 16 sati.

Zrakoplov je u 10.29 bio na visini od 8.700 metara i letio je iznad Sredozemnog mora. Samo minutu kasnije letio je na visini od osam tisuća metara. Sljedećih 17 minuta padao je u prosjeku 300 metara u minuti. Zrakoplov je s radara nestao u 10.48 i vjeruje se da je udario u planinu nekoliko minuta kasnije.

Letjeli su ravno u planinu

Nijedna hipoteza nije isključena: pogreška pilota, tehnički kvar, teroristički čin, rekao je u utorak francuski premijer Manuel Valls

Opća uprava za civilno zrakoplovstvo napominje da posada nije odaslala poziv 'mayday' (u slučaju nesreće).

Zrakoplov se spuštao umjerenom brzinom od 3000 stupa u minuti, prema prvim podacima, a to ne upućuje na hitno spuštanje pri kojem brzina iznosi oko 5000 stopa u minuti, piše francuski portal Le Point.

Zrakoplov je ostao na svojoj horizontalnoj putanji. Nastavio je svoj plan leta osim što je promijenio visinu, pokazuju podaci servera Filghtradar24

'Dakle ići ravno na planine nema nikakva smisla. To je nenormalni potez profesionalnih pilota ili pak izostanak reakcije', kazao je za agenciju AFP kapetan velike europske aviokompanije.

Postavlja se pitanje zašto su se piloti nenormalno ponašali ili zašto nisu reagirali.

'Ako piloti nisu spriječili da se zrakoplov zaleti u planine, ili su bili bez svijesti ili mrtvi, ili su odlučili umrijeti ili su umoreni', kaže jedan stručnjak.

Jedna od hipoteza je polagano padanje tlaka i nedjelotvornost maska za kisik.

'U tom slučaju piloti bi brzo pali u stanje hipoksije (smanjena opskrba mozga kisikom)', smatra nekoliko pilota i istražitelja iz francuskog Ureda za istragu i analizu (BEA).

Podsjetili su na nesreću zrakoplova Boeing 737 ciparske kompanije Helios 14. kolovoza 2005. pri čemu je poginula 121 osoba. Na dan nesreće, mehaničari su testirali tlak i zaboravili su ručicu za tlak vratiti u automatski položaj. Tijekom uspona zrakoplova tlak se nije normalizirao i kisik je počeo nedostajati. Piloti su se onesvijestili. Zrakoplov koji je bio na automatskom pilotu srušio se pošto je potrošio sve zalihe goriva. Lovci koji su ga pratili mogli su samo nemoćno gledati njegov kraj.

Za sada ne može se ni isključiti mogućnost samoubojstva pilota koji je u tom slučaju mogao neutralizirati svog kolegu ili je pak mogla intervenirati treća osoba u kabini. Zato je ključno pregledati podatke s crne kutije pronađene u utorak.