S obzirom da Ministarstvo gospodarstva i održivog razvoja više od dva mjeseca nije uspjelo postići dogovor s najvećim maloprodajnim lanacima u Hrvatskoj o tome da im svaka dva tjedna dostavljaju cijene 365 namirnica, odlučili su se na angažiranje vanjske kompanije koja će to činiti umjesto trgovaca
"Nakon posljednjeg unosa podataka s cijenama od 31. ožujka, na web stranici Kretanje cijena i dalje je vidljivo da su cijene u najvećim trgovačkim lancima u Republici Hrvatskoj stabilne", objavljeno je jučer u priopćenju Ministarstva gospodarstva i održivog razvoja.
Pritom se navodi da je od ukupnog broja cijena za proizvode iz potrošačke košarice koji se prate na stranici Kretanje cijena, 253 sniženo u odnosu na 31. prosinca prošle godine, od čega je 157 cijena sniženo zbog akcija.
Ministarstvo gospodarstva i održivog razvoja je 17. veljače pustilo u rad aplikativno rješenje "Kretanje cijena" s glavnim ciljem da se građanima na jednom mjestu omogući uvid u kretanje cijena u trgovačkim lancima te usporedba s cijenama na 31. prosinac 2022. za ciljane kategorije proizvoda koji čine dio potrošačke košarice.
Partneri projekta "bijelih lista" od njegova pokretanja su trgovački lanci Konzum, KTC i Tommy. Za te trgovačke lance na web stranici prikazane su vrijednosti potrošačke košarice za promatrane proizvode u odnosu na 31. prosinca 2022. godine.
Od 24. ožujka Ministarstvo gospodarstva i održivog razvoja upotpunilo je web stranicu s novim cijenama drugih sedam velikih trgovačkih lanaca za 365 artikala koji se prate na stranici.
N1 je od Ministarstva tražio da dostave podatke tko će i kako odrađivati posao nadzora cijena trgovačkih lanaca, a odgovor donosimo u nastavku.
“Zaključkom Vlade Republike Hrvatske o provedbi načela zabrane neopravdanog povećanja cijena („Narodne novine” br. 3/2023) Ministarstvo gospodarstva i održivog razvoja zaduženo je točkom 3. da intenzivira aktivnosti koje će potrošačima omogućiti praćenje kretanja cijena roba te njihovu usporedbu na različitim prodajnim i uslužnim mjestima radi potpunog, pravodobnog i cjelovitog informiranja potrošača.
Slijedom navedenog, Ministarstvo je trgovcima (10 trgovaca koji svojim prihodom čine 83 posto tržišnog udjela u Republici Hrvatskoj) uputilo poziv za dostavljanje maloprodajnih cijena i to najviše cijene artikla/robe u trgovačkom lancu, u izvještajnom razdoblju, za pojedini artikl/robu s unaprijed određenog popisa koji čini 78 kategorija proizvoda.
Budući da 7 trgovačkih lanaca (Lidl, Kaufland, Spar, Studenac, Plodine, NTL, Mlin i pekare) nije pristalo na dobrovoljno dostavljanje cijena, bilo je potrebno angažirati vanjske popisivače cijena koji će 2 puta mjesečno popisivati cijene s unaprijed utvrđenog popisa proizvoda koji se nalaze i u drugim trgovačkim lancima.
Sukladno navedenom, Ministarstvo je provelo postupak jednostavne nabave procijenjene vrijednosti 26.000,00 € bez PDV-a.
Popis gospodarskih subjekata kojima je upućen zahtjev za dostavu ponuda:
- 4 MARKET RESEARCH d.o.o.
- IPSOS d.o.o.
- Hendal d.o.o.
- Promocija plus d.o.o.
- APRIL 8 d.o.o.
Ponuditelji koji su dostavili svoje ponude prema redoslijedu zaprimanja:
- Promocija plus d.o.o.
- Hendal d.o.o.
- 4 MARKET RESEARCH d.o.o.
Ponuda ponuditelja 4 Market Research d.o.o. sukladno kriteriju za odabir ocijenjena je ekonomski najpovoljnijom ponudom.
Slijedom navedenog, Ministarstvo je 6. ožujka 2023. izdalo narudžbenicu broj N-2023-00219 dobavljaču 4 MARKET RESEARCH d.o.o. za popisivanje cijena 2 x mjesečno u razdoblju od 15. ožujka do 31. prosinca 2023. u iznosu od 24.360,00 € bez PDV-a, odnosno 30.450,00 € s PDV-om.
Tvrtka m(Research osnovana je 2001. u Grazu i jedna je od najvećih tvrtki za istraživanje tržišta u Austriji s brojnim nacionalnim i međunarodnim klijentima, kojima pomaže riješiti važne poslovne i tržišne izazove kroz analizu informacija o odgovarajućem tržištu. U Zagrebu je 2018. osnovala svoj prvi međunarodni ured koji će pokrivati tržište Jugoistočne Europe”, piše u odgovoru Ministarstva gospodarstva za N1.