Zapovjednik 91. Zrakoplovne baze HRZ-a, pukovnik Željko Ninić, prvi je hrvatski pilot koji je u Izraelu isprobao avione F-16 Barak što ih Hrvatska kupuje od izraelske vojske. Tportal donosi portret časnika koji se smatra jednim od najboljih hrvatskih pilota današnjice i koji je dosad imao prilike letjeti avionima što se smatraju samim vrhom lovačkoga zrakoplovstva
Pukovnik Željko Ninić rođen je 14. studenoga 1974. u Brčkom, a diplomirao je na Fakultetu prometnih znanosti u Zagrebu 1998. godine u drugom naraštaju kadeta – vojnih pilota Hrvatskoga ratnog zrakoplovstva i protuzračne obrane (HRZ i PZO) i time stekao zvanje dipl. ing. aeronautike – vojni pilot. Bio je treći najbolji pilot u svojoj generaciji te ga je prvi hrvatski predsjednik Franjo Tuđman nagradio pilotskim satom.
Prema podacima Ministarstva obrane, Ninić je nakon završenoga fakulteta i prvih samostalnih letova na školskoj Utvi-75 uspješno završio izobrazbu za nastavnika letenja na Filozofskom fakultetu u Zadru te je neko vrijeme radio kao nastavnik letenja na avionu Pilatus PC-9M.
'Osjećaj pilotske moći u MiG-u - neopisiv'
Nakon rada s budućim pilotima na školskom Pilatusu Ninić 2001. godine u 92. Zrakoplovnoj bazi završava preobuku za nadzvučni borbeni avion MiG-21, što mu je, prema vlastitom priznanju, bila primarna želja i motivacija prilikom upisivanja Fakulteta prometnih znanosti.
Prisjećajući se odabira za preobuku za mlaznoga lovca, Ninić je za Hrvatski vojnik kazao kako je nakon obuke na Pilatusu bilo teško prognozirati kad će započeti preobuka za borbeni avion tipa MiG-21, dodajući kako su pored njega za preobuku za mlažnjak u pulskoj zračnoj luci odabrana još petorica pilota prvoga i drugoga naraštaja. Ninić je pritom dodao da nitko nije znao kako će preobuka završiti jer je to bio jedinstven slučaj u svijetu da se na preobuku za nadzvučni borbeni avion ide izravno sa školsko-akrobatskoga aviona.
'Želja da postanem borbeni pilot bila je velika. Ispunjavao sam sve kriterije, bio sam motiviran i vjerovao sam u procjenu mojih nastavnika letenja i zapovjednika da ja to mogu. Zbog toga sam imao veliko samopouzdanje, što mi je, iako je cilj bio visoko postavljen, pomoglo da uspijem. Sve to mora imati svaki pilot koji želi postati borbeni pilot HRZ-a i PZO-a', prisjetio se tih dana naš prvi pilot koji je upravljao izraelskim F-16, modelom aviona koji bi trebali početi stizati u Hrvatsku 2020. godine.
>> Lovac koji je u Izraelu isprobao naš pilot ima burnu prošlost: Pogledajte kako je izgledao nakon 'totalke' 2005.
Upravljanje MiG-om 21 za Ninića je bilo ispunjenje snova jer je, prema njegovim riječima, 'osjećaj brzine i pilotske moći u MiG-u neopisiv'.
'Posebno je u početku bilo impresivno veliko ubrzanje u sekundama koje avion postiže u određenim režimima leta. Gledate kazaljku brzine i ne vjerujete u to što pokazuje', prisjetio se Ninić u razgovoru za glasilo MORH-a.
Inače, osim MiG-a 21, Ninić je imao prilike letjeti u drugim borbenim avionima, među kojima su američki palubni lovac F-14 Tomcat, MiG-29 M2 ruske proizvodnje, američki F-16 Fighting Falcon, švedski JAS-39 Gripen, južnokorejski FA-50 Fighting Eagle te školski mlažnjak L-39 Albatros i borbeni višenamjenski L-159 Alca češke proizvodnje. Prošlog ponedjeljka nekoliko minuta upravljao je i izraelskim F-16D Blok 30E.
Zvijezda mimohoda za 20. obljetnicu Oluje
Pukovnik Ninić, ističe MORH, završio je više tečajeva i obuka u inozemstvu, a sudjelovao u planiranju i provedbi mnogih domaćih i međunarodnih aktivnosti i vojnih vježbi te bojevih djelovanja postrojbe. Završio je Zapovjedno-stožernu školu Blago Zadro, a u profesionalnoj karijeri bio je predstavnik Republike Hrvatske pri NATO PAMD-u (Panel on Air and Missile Defense).
u spomen na mirka vukušića
Naši najbolji piloti priredili letački spektakl u Zadru, pogledajte njihove vratolomije
Dužnost zapovjednika Eskadrile borbenih aviona obnašao je od 2012. do 2017. godine, kad preuzima dužnost načelnika stožera 91. Zrakoplovne baze HRZ-a. Od 1. siječnja 2018. zapovjednik je 91. Zrakoplovne baze Hrvatskog ratnog zrakoplovstva, što smatra posebnom čašću jer je to jedina borbena eskadrila u HRZ-u i PZO-u.
Svoja letačka znanja Ninić je pokazao Zagrepčanima i njihovim gostima prije tri godine, tijekom 20. obljetnice vojno-redarstvene operacije Oluja, kad je preletom u dva navrata vodio skupinu od šest aviona (tri para) u samoj završnici mimohoda. Bilo je to za njega veliko i profesionalno i osobno iskustvo jer je kao mladi pilot MiG-a sudjelovao i u 10. obljetnici Oluje.