Par mjeseci prije lokalnih, parlamentarnih ili predsjedničkih izbora uvijek se iznenadimo novim, neprirodnim osmjesima hrvatskih političara čiji kristalno bijeli, fotošopirani zubi blješte sa seoskih bandera i gradskih svjetlećih panoa
Još se nismo oporavili od lokalnih izbora i plakata pretjerano ušminkanih političara na svakom uglu, a već kreće nova politička utrka, i to za predsjednika Republike.
Kako službena kampanja počinje 19. studenog, zasad možemo vidjeti tek natprirodno svježa i nasmijana lica kandidata koja mole za 10 tisuća potpisa kako bi mogli započeti i službenu kampanju.
Stara je priča da se Vesna Škare-Ožbolt voli dodatno srediti na plakatima ili pak kod plastičnog kirurga, ali SDP-ovog kandidata Ivu Josipovića nismo naviknuli gledati preplanulog kao na jedinom plakatu koji je do sada koristio u kampanji.
Josipović je prije nekoliko dana viđen u svom uobičajeno blijedom izdanju, pa možemo potvrditi da nije išao u solarij, a inače se nije nikada niti učinilo da koristi šminku. Očito misli da će se biračima više svidjeti da im preplanuli čovjek nudi apstraktnu 'novu pravednost'.
Ipak, osim ovog jednog plakata sa štanda, iz Josipovićevog stožera nisu nam htjeli proslijediti primjerke ostalih plakata koji će nas uveseljavati najmanje do izbora 27. prosinca. Kažu da to ne mogu jer službena kampanja još nije počela. Možda jednostavno čuvaju svoje genijalne ideje kojima namjeravaju pokoriti ostale kandidate i osvojiti Vilu Zagorje, tj. Predsjedničke dvore?
Plakate skrivaju i u stožeru 'trećeg hrvatskog predsjednika' Nadana Vidoševića. Kažu da ih ne smiju objavljivati nigdje drugdje nego na štandovima i u stožeru jer se boje sukoba sa zakonom. Posebno, kažu, jer je Vidošević nezavisni kandidat, pa iza sebe nema nijednu stranku.
Prve reakcije na njegov plakat odnosile su se na njegove 'preispeglane' bore i neprirodni 'baby-face', tako da Vidošević izgleda kao mladić od tridesetak godina. Kako ga prati glas da se uglavnom sviđa ženskom biračkom tijelu, očito želi što veći komad tog 'tijela'.
Koliko predsjednički kandidati daleko idu u kopiranju stranih uzora, vidi se i iz plakata Vidoševića na čijem gornjem lijevom uglu stoji logotip očito posuđen iz kampanje predsjednika SAD-a Baracka Obame.
U stožeru 'zamrznutog' zagrebačkog gradonačelnika Milana Bandića također kažu da su plakati pod embargom do 19. i službenog početka kampanje, a da su na štandovima izložene tek fotografije s objave kandidature.
U kampanji koristi plavo-crvenu kombinaciju koja jako podsjeća na HDZ-ove plakate iz kampanje za parlamentarne izbore 2007. godine. Bandić je prilikom objave kandidature rekao da je samo 'posudio' hrvatske boje i da se nada da mu građani neće zamjeriti na tome. Ako plakati budu kao i njegova objava kandidature, zasigurno neće ostati nezapaženi.
HDZ-ov Andrija Hebrang uvjeren je da će u drugi izborni krug s Bandićem jer njih dvojica 'jedini imaju karizmu, osobnost i program'. S njegovog plakata da se iščitati da mu je program Europa, a u smiješku valjda karizma i osobnost. S prigodno tituliranim 'prof. dr. sc Hebrangom', naime, dobivate 'europsku i ponosnu Hrvatsku'.
IDS-ov Damir Kajin pak ostavlja dojam mirnog, uglađenog i pomalo ukočenog kandidata, što za njega ne bi nitko rekao kad ga čuje s govornice u Saboru.
Bivši HDZ-ov ministar znanosti i obrazovanja Dragan Primorac stavio je dio desnog obraza u sjenu i jednostavno poručio svima da želi na Pantovčak. Ako je zaista istina da u njegovoj kampanji rade i stručnjaci iz stožera američkog predsjednika Obame, onda se pitamo jesu li ti 'stručnjaci' radili na osmišljavanju plakata jer idejno rješenje nije ništa posebno, kao ni kod drugih kandidata.
Nezavisni kandidat Miroslav Tuđman uz šarmantan 'tuđmanovski' osmijeh šalje još jednu nejasnu poruku: 'Ako želite Hrvatsku, birajte Hrvatsku.'
Iako je prije mjesec dana rekla da su joj njezini stručnjaci za PR savjetovali da se kloni narančaste boje, HNS-ova Vesna Pusić na svojim je plakatima okupana narančastom te poručuje: 'Hrvatska zna i može!'