Gradonačelnici Dubrovnika i Splita Mato Franković i Andro Krstulović Opara, oba iz HDZ-a, žestoko su se usprotivili ministru prometa Olegu Butkoviću i njegovu prijedlogu Zakona o prijevozu u cestovnom prometu, kojim se uvode novosti na tržište usluga taksija. Kako je tportalu potvrđeno, u sklopu javne rasprave Franković je poslao, a Krstulović Opara podržao, nekoliko primjedbi na ovaj zakon jer smatraju da se njime oduzimaju ovlasti lokalnoj samoupravi i potencijalno izaziva kaos na terenu
'Apsolutno nam je neprihvatljivo to da svatko može doći u grad i obavljati prijevoz taksijem, a smatramo da bi to uništilo Dubrovnik. Predložili smo da se obavljanje ovog posla ograniči na razinu županija', kazao je Franković za tportal. Pored toga, ponovno je upozorio na Uber, koji po njegovim riječima 'tijekom ljeta smješta svoje vozače u Trebinju i u Dubrovniku radi velike probleme'.
Krstulović Opara javno mu se pridružio: od ministra Olega Butkovića zahtijeva da gradovima i općinama ostavi mogućnost licenciranja i kontrole nad taksi službom na svom području. 'Ne želimo da nam ljudi sa strane dolaze i uzimaju vrhnje tijekom sezone, a da izvan nje, kada turista nema, taksi službu prepuste malom broju ljudi. Ne smije se dopustiti ni to da građane i turiste voze ljudi koji ne poznaju grad i tako im ugrožavaju sigurnost', kazao je Krstulović Opara za tportal.
Na isti prijedlog zakona još opširnije i konkretnije primjedbe uputila su lokalna udruženja taksista: na dvadesetak stranica precizno su nabrojali sve nedostatke, od činjenice da će 'Uber i dalje nekažnjeno kršiti zakon' i da će mu se omogućiti postizanje monopola, da se srozavaju profesionalni kriteriji jer se ukida kriterij osposobljenosti vozača, pa sve do 'uvođenja anarhije' jer se predlaže ukidanje evidencije o izdanim licencama ili čak dostave uvjerenja o nekažnjavanju.
>>> Taksisti predali pet tisuća primjedbi na novi nacrt zakona. Oglasio se i Uber
S druge strane tvrdi se da nisu propisane gotovo nikakve sankcije za kršenje zakona ili bilo kakvi drugi mehanizmi kontrole. Poseban problem je ukidanje kontrole gradova i općina nad brojem taksija na njihovom području, što bi u turističkoj sezoni moglo dovesti do katastrofalnih posljedica, posebno u mjestima na obali.
'Neće doći do stvaranja novih autotaksi prijevoznika, smanjenja cijena i ulaganja u sektor, već će se omogućiti Uberu stvaranje monopolskog položaja na tržištu i u konačnici povećanje cijena, a sav profit će se slijevati u inozemstvo', stoji između ostalog u primjedbama upućenima na adresu Ministarstva mora, prometa i infrastrukture.
Upozorava se i da lokalnim vlastima nije omogućeno određivanje maksimalne ili minimalne cijene taksija, što je praksa u samo četiri države Europske unije, dok samo u Estoniji i Švedskoj ne postoji ograničenje broja dozvola po broju ili po geografskom području. U Hrvatskoj im, ukoliko ovaj zakon prođe, ne bi bilo moguće čak ni odlučivati o izgledu vozila.
>>> Težak udarac najvišeg europskog suda Uberu: Niste aplikacija, nego prijevoznici!
Od Butkovića se zahtijeva i to da u novom zakonu ostane obveza korištenja taksimetra tijekom vožnje jer su ostale metode, poput raznih aplikacija, nepouzdane, u neskladu s europskim direktivama i otvaraju prostor manipulacijama, a cijeli set primjedbi odnosi se na nejasne definicije različitih vrsta prijevoza - od povremenog i shuttle prijevoza do iznajmljivanja vozila s vozačem - jer se time stvara siva zona i omogućuje anarhija na cestama.
'Ispada da prijevoznik koji vozi kamion natovaren pijeskom mora biti stručno osposobljen, dok onaj koji obavlja prijevoz osoba ne mora. Je li vredniji jedan život ili tona pijeska?', stoji između ostalog u ovom dokumentu.
ŠTO KAŽU U MINISTARSTVU?