Predstavnici Udruženja taksi prijevoznika pri Hrvatskoj obrtničkoj komori, Radio Taxija, Eko taxija, Udruženja taksi obrtnika Dubrovnik, Udruge za promicanje auto taksi prijevoza – Radio Taksi Split i Udruge VG Taxi danas su u Ministarstvu mora, prometa i infrastrukture predali više od 5000 primjeraka svojih primjedbi i prijedloga na nacrt prijedloga Zakona o prijevozu u cestovnom prometu
Naglasili su kako već dvije godine pokušavaju na sve načine ukazati da tvrtka Uber krši zakone, neke presude su to već i potvrdile, ali kako kažu, umjesto kazne, Vlada im je odlučila pokloniti zakon po njihovoj mjeri, a na štetu građana, prije svega njihove sigurnosti.
'Ne možemo i nećemo prešutjeti da hrvatska Vlada pogoduje stranoj tvrtki tako što ne provodi postojeće zakone umjesto da zaštiti domaće taksiste i sigurnost građana. Neki dan smo svjedočili apsolutnom presedanu – Europski sud pravde presudio je da je Uber transportna kompanija, a ne digitalni servis.
Pitam naše političare – hoćemo li mi stvarno ići protiv presude Europskog suda, protiv pravde?', poručio je Božo Miletić, predsjednik Udruženja taksi prijevoznika pri Hrvatskoj obrtničkoj komori.
Miletić je još jednom podsjetio na doprinos obrtnika i malih poduzetnika hrvatskom gospodarstvu.
'Ovo je zadnja prilika da se spase taksisti, njihova egzistencija i obitelji, ali i funkcionalnost i sigurnost prometa, odnosno javnog prijevoza. Taksisti cijelo vrijeme poštuju sve zakone, plaćaju poreze, davanja, dozvole, licencije, što čini svotu od 150 milijuna kuna godišnje u državnom proračunu.
Inzistiramo da se nacrt prijedloga zakona izmjeni, u najboljem interesu svih građana, taksista i države. Tražimo da Vlada i političari napokon krenu štiti interes nas obrtnika i malih poduzetnika jer ih desetljećima financiramo mi, a ne američki Uber registriran u Nizozemskoj', zaključio je Miletić.
Nakon prosvjeda taksista oglasio se i Uber koji je pozvao građane da putem sustava e-Savjetovanje komentiraju prijedlog zakona koji nastoji liberalizirati tržište autotaksi prijevoza
'Načini na koje se ljudi kreću gradom mijenjaju se diljem svijeta zato pozdravljamo da je vlast prepoznala potrebu za regulativom koja će koristiti hrvatskim građanima, gradovima i gospodarstvu.
Uvođenje elektroničke aplikacije kao alternative zastarjelom taksimetru te prepoznavanje učinkovitosti GPS-a bitan je korak prema digitalnoj transformaciji hrvatskog društva jer pokazuje da razvoj slijedi smjernice Europske komisije i najbolje regulatorne prakse iz država EU-a.
Iako novim zakonom nije prihvaćen naš prijedlog, koji je u skladu s preporukama Europske komisije, smatramo da će reforma donijeti brojne dobrobiti hrvatskim građanima poput mogućnosti zapošljavanja, veći izbor na tržištu za korisnike usluga prijevoza, nižim cijenama i boljom kvalitetom', naveli su u Uberu i pozvali građane da putem sustava e-Savjetovanje komentiraju prijedlog zakona.