Po privremenim cestama koje se grade kao alternativni pravci kada se zatvori rotor Remetinec neće moći voziti vozila teža od pet tona i viša od 3,5 metara. Kamioni i autobusi preusmjeravat će se na zagrebačku obilaznicu, odnosno na Buzin, Kosnicu i Jankomir. Usto, policija je zatražila da se rotor ne zatvori sve dok Radnička cesta ne bude otvorena u punom profilu
Od 2. studenoga, kako je najavljeno, rotor Remetinec zatvorit će se za sav promet. Do tada bi trebale biti gotove privremene prometnice koje bi trebale premostiti situaciju do kraja njegove rekonstrukcije početkom 2020. godine.
Tportal prvi donosi najdetaljniju regulaciju prometa koja bi na snagu trebala stupiti početkom studenoga. Detalje možete vidjeti na fotografijama, a prezentaciju u cijelosti, sa svim detaljima, pogledajte u PDF-u na linku zumirajući je.
Osim što će se proširiti Riječka ulica i postati jednosmjerna, u smjeru istoka sagradit će se dvije nove ceste koje će služiti kao zamjena za rotor.
Uz savski nasip gradi se dvotračna jednosmjerna cesta u smjeru zapada, a druga, četverotračna prometnica, ići će iz Avenije Dubrovnik pa po zelenoj površini i parkiralištu Zrinjevca. Obje ceste imat će izlaz na Jadranski most, kao i na spojnicu kojom će se povezati istok i zapad, odnosno Jadranska i Avenija Dubrovnik.
Uz nove prometnice bit će i nova semaforizacija, ali i određene restrikcije.
Na prijedlog policije, koji je već ucrtan na mapi privremene regulacije i objavljen na stranicama Grada te koji će najvjerojatnije biti usvojen, promet će se tim prometnicama zabraniti vozilima težima od pet tona i višima od 3,5 metara.
Drugim riječima, autobusi i kamioni koji u Zagreb dolaze iz smjera juga morat će na zaobilaznicu na Buzin ili na Kosnicu, odnosno na Radničku cestu. Oni koji su u smjeru juga išli iz Avenije Dubrovnik ili preko Jadranskog mosta to više neće moći. Zabrana neće vrijediti za autobuse ZET-a. No ono što je posebno zanimljivo jest da postoji mogućnost da se rotor Remetinec ne zatvori za promet dok se ne otvori Radnička cesta u punom profilu kod Domovinskog mosta.
Stoga nije čudno da zagrebački gradonačelnik Milan Bandić posljednjih dana stalno skraćuje rokove u kojima bi se Radnička trebala završiti. Isprva se spominjao kraj godine, pa polovica studenog, u svibnju je kao rok spomenuo 1. studenog, a razgovoru za Večernji list prije nekoliko dana najavio je da će se to dogoditi 15. listopada.
Zdenko Lanović, ovlašteni inženjer prometa tvrtke Elipso S.Z., koja je izradila elaborat privremene regulacije prometa dok traje rekonstrukcija rotora, potvrdio nam je da je policija predložila da se kamionski i autobusni promet preusmjere na obilaznicu kako bi se smanjio pritisak na privremene prometnice i da će taj prijedlog najvjerojatnije biti usvojen.
'Policija je to tražila i to ima logike. Također su tražili da se rotor ne zatvara dok se Radnička ne otvori u punom profilu. Zabrana neće vrijediti za autobuse ZET-a, čijih 16 linija prometuje preko Jadranskog mosta. Svjesni smo činjenice da će biti poteškoća, najvjerojatnije u prvim tjednima, dok se ljudi ne naviknu. Riječ je o velikom i kompleksnom zahvatu', kazao je Lanović.
Goran Husinec, stručnjak za promet, privremenu regulaciju po kojoj će se promet odvijati dok budu trajali radovi vidi kao najbolje moguće rješenje s obzirom na prostor u kojem se odvija i činjenicu da prije rekonstrukcije nije napravljen most Jarun.
'Lokacija za privremenu regulaciju omeđena je brojnim zgradama i s te strane nije bilo puno prostora za manevar. Stoga mislim da je u zadanim okvirima napravljeno optimalno. Kad regulacija stupi na snagu, vidjet će se i određene manjkavosti, bit će nered dok se ljudi ne naviknu, pa pretpostavljam da će biti i određenih korekcija', naveo je Husinec.
Smatra da je ideja izbacivanja vozila težih od pet tona s privremenih prometnica dobra i logična.
'Privremene ceste ne bi mogle podnijeti to opterećenje i sasvim je logično da se ne dopusti promet za njih. Što se tiče nedopuštanja zatvaranja rotora dok se Radnička ne završi u punom profilu, mislim da će se tu morati naći neko kompromisno rješenje. Ako se Radnička stigne otvoriti u punom profilu, onda će to biti odlično.
Međutim ako se to ne stigne, a radovi na rotoru koji su predviđeni bez zatvaranja dođu do kraja, onda će se morati otvoriti Radnička jer rotor ne može stajati. Svaki dan čekanja povećava troškove', zaključio je Husinec.
Marko Šoštarić iz Zavoda za prometno planiranje Fakulteta prometnih znanosti smatra pak da predložena privremena regulacija ne može propustiti količinu prometa kakva je danas na rotoru.
'Riječ je o oko sto tisuća automobila dnevno. Ona može omogućiti da dio vozila tamo prolazi i da taj dio grada ne bude prometno izoliran, ali toliku količinu prometa neće moći propustiti. Morat će se poraditi na kampanji koja će ljude već u Lučkom preusmjeravati da koriste Jankomir ili Buzin i Kosnicu kao mjesto za ulazak u grad. Trebat će poraditi i na tome da ljudi u razdoblju rekonstrukcije više koriste javni promet. Ideja da se ne dopusti vožnja vozilima težima od pet tona je dobra iako oni čine samo 10 posto od dnevnog prometa', zaključio je Šoštarić.
Koja su još bili zahtjevi oko privremene regulacije na rotoru i hoće li dopustiti njegovo zatvaranje u slučaju da Radnička ne bude gotova, pokušali smo doznati u policiji, ali do zaključenja teksta nismo dobili odgovor.