Policijska uprava zagrebačka istaknula je u nedjelju da je smrt djeteta na zagrebačkom Žitnjaku ogromna tragedija te poručila da smo svi bitni u stvaranju ozračja sigurnosti u prometu
Unatoč dobrim brojčanim pokazateljima, svjedočimo najtežim prometnim nesrećama i smrtnom stradavanju u njima, navodi PU zagrebačka i ističe da je na njenom području ove godine u prometnim nesrećama smrtno stradalo 18 osoba, šest manje u odnosu na isto razdoblje prošle godine.
Prosječan broj poginulih osoba u prometnim nesrećama u zemljama EU je 4,6 na 100 000 stanovnika, dok PU zagrebačka ima 3,8 poginulih, a Grad Zagreb 2, 1 poginulih osoba na 100 000 stanovnika.
Kad je pak riječ o situaciji na Žitnjaku, PU ističe da je policija tamo postupala i prije nesreće.
Potvrđuje da je u travnju ove godine zabilježena telefonska dojava predstavnice Mjesnog odbora Žitnjak da određeni broj teretnih vozila čija ukupna masa prelazi 7,5 tona vozi po Ulici III. Struge koja je u neposrednoj blizini Ulice Žitnjak.
Takvu dojavu, policija je preuzela u rad te je u ovoj godini utvrdila 910 prekršaja u široj zoni Ulice Žitnjak, Žitnjačke ulice, Radničke i III. Struga, I. Petruševec i Čulinečke ceste.
Policija je i prije te dojave građana, u 2022. godini sankcionirala ukupno 1096 prekršaja na tom istom području.
PU zagrebačka napominje i da se prometni znak „Zabrana prometa za vozila čija ukupna masa prelazi 7,5 tona“ nije odnosio na vozilo koje je sudjelovalo u prometnoj nesreći, jer je ono najveće dopuštene mase 6,5 tona, pa se spomenutu dojavu ne može povezati s nesrećom od petka.
Zagrebačka policija pojašnjava i da uspornike tj. „ležeće policajce“ ne postavlja policija, nego tijela gradova i općina uz suglasnost policije.
Naglašava i da se lokacija na kojoj se dogodila nesreća ne izdvaja uvelike od sličnih lokacija u gotovo svim gradskim četvrtima, gdje je razvidno da se uglavnom zbog nedostatka javnih površina prometnice ne mogu širiti.
Kad je riječ o kamerama za mjerenje brzine koje su u vlasništvu policije, PU zagrebačka napominje da se one postavljaju na mjesta i dionice, sukladno analitičko-statističkim pokazateljima stanja sigurnosti na pojedinoj lokaciji. S tim u vezi napominje da na mjestu nesreće u ovoj godini nisu zabilježene nikakve druge nesreće pa tu lokaciju, do sada, nisu izdvajali kao specifičnu ili posebno opasnu. Ova prometna nesreća u kojoj je smrtno stradalo dijete, predstavlja ogromnu tragediju te iziskuje od svih nas, počevši od pojedinca koji sudjeluje u prometu, obitelji, pa do razine svih institucija, da pronalazimo dodatne načine kako podignuti svijest svakog aktivnog sudionika u prometu o opasnostima koje krije sudjelovanje u prometu, bilo u svojstvu pješaka ili vozača, navodi, u ostalo PU zagrebačka.