Najnoviji nastavak FromSoftwareovog mecha serijala suluda je vožnja kroz ono najgore i najbolje što kompanija može proizvesti
Nakon jako dugo čekanja napokon smo dobili mecha igru kakvu zaslužujemo. FromSoftware, ohrabren nesmiljenim uspjehom akcijskog RPG-a Elden Ring, odlučio se vratiti posrnulom SF serijalu koji je u svojoj silaznoj putanji svakim novim nastavkom gubio sve veći broj fanova. Hrpa novca zarađena uspjehom igara smještenih u svijet depresivne fantastike je, doduše, ponukala kompaniju da se vrati najrazvučenijoj franšizi u inventaru te priredi naslov koji je skrojen za najširi zamisliv spektar gejmera. Na koncu, ako danas išta fali Armored Coreu, onda je to malo svježe krvi u žilama.
Metoda kojom su to odlučili napraviti seže dalje od serijala Souls, no s obzirom na to da većina igrača povezuje FromSoftware s nemilosrdno teškim naslovima, mekani trbuh Armored Corea 6 mogao bi doći kao šok. Ruku na srce, šesti nastavak franšize pod imenom 'Fires of Rubicon' epilog je frankenštajnskog dizajna po kojem je japanski proizvođač naširoko poznat, kombinirajući suludo izazovne bossove s trivijalno lakim 'običnim' neprijateljima, što, uz fleksibilnost pristupa po kojem je serijal poznat, pruža unikatno akcijsko gejming iskustvo.
U Armored Coreu 6 preuzimate ulogu plaćenika koji pod lažnim imenom dolazi na planet Rubicon. Udaljeni planet mjesto je na kojem se razne korporacije otimaju za rijetki energent coral, najvrjedniji resurs i ujedno uzrok neviđene devastacije. Priča je, tim rečeno, ispričana vrlo šturo te se dobrim dijelom oslanja na kratke razgovore među likovima. Ako želite dublje kopati po radnji, bojimo se da ćete, kao što je to bio slučaj s Elden Ringom, za to morati posegnuti za YouTubeom, Googleom i raznim wiki-stranicama. Na sreću, poznavanje priče Armored Corea 6 nije nužno za uživanje u igri.
Sam svoj majstor - za robote
Fokus Armored Corea i ovaj je put na izgradnji borbenog robota. Igrači na raspolaganju imaju široku paletu dijelova koji uključuju sve od matičnih ploča do tenkovskih gusjenica. Dok se dio izazova, naravno, nalazi s druge strane raketa, strojnica i topova vašeg borbenog robota, izbor 'pravih' komponenti za svaku misiju ne predstavlja dio slagalice, već i način na koji utječete na težinu igre.
Na raspolaganju imate nevjerojatne količine komponenti kojima robota možete pretvoriti u sve od raznih varijanti letačkih platformi - koje nadlijeću neprijatelje i zasipavaju ih raketama - do komično otpornih oklopljenih konfiguracija koje igru iz dinamičnog natjerivanja s drugim mechovima pretvaraju u lakrdiju u kojoj rastapate bossove držanjem tipke za pucanje.
Same misije dizajnirane su na vrlo zabavan način, bossovi su opasni i šaroliki, a jedini problem leži u neravnoteži izazova. Dok ćete dio misija završiti bez ikakvog problema, potpuno neočekivane prepreke zadavat će vam glavobolju koje se nećete moći satima riješiti. Čini se kao da su dizajneri u nekom trenu poredali misije po nekoj smislenoj krivulji težine samo da bi ih iz nekog razloga u drugom zbrčkali u kompletan kaos.
Igra se zbog gore spomenutih konfiguracija mechova otvara ogromnom broju gejmera, no s druge strane (ne)balansom uništava izazov. Ovo je prava šteta, s obzirom na to da bismo bili puno sretniji da nas je Armored Core 6 dizajnom kasnijih misija jednako motivirao na eksperimentiranje i učenje kao što to radi na početku.
Balans u kaosu
Ova igra duboko u srcu nosi FromSoftwareovu 'genetiku', dizajnersku školu koja nerijetko zanemaruje balans raznog oružja i opreme u korist drugih stvari koje su im važnije - teatra, gdje na jednoj strani stoje izazovni neprijatelji u Dark Soulsu, a na drugoj inkluzivnost u Armored Coreu 6. Gejmeri koji traže balansirani izazov morat će birati oružja i opremu s kojima se za pobjedu treba potruditi, a oni kojima se jednostavno ne da natezati s time uzet će tenk s dva rotirajuća topa i hihotati se dok rastavljaju Armored Core 6 u komadiće.
Mjesto na kojem, s druge strane, pametno konfiguriranje robota najviše dolazi do izražaja mod je za više igrača. Multiplayer u Armored Coreu 6 vrlo je solidno odrađen i zabavan, pogotovo ako umjesto kontrolera koristite miš i tipkovnicu. Igra podržava borbu 'jedan na jedan' i 'tri na tri' te u nekolicini lijepo dizajniranih arena pruža puno izazova za one kojima razbijanje AI neprijatelja jednostavno ne pruža preveliko zadovoljstvo.
Kupiti ili ne?
Armored Core 6: Fires of Rubicon igra je koja je napravljena po univerzalnoj mjeri. Ona japanski recept mecha igre nastoji približiti najširem spektru igrača te, makar ne uspijeva postati 'Dark Soulsom s robotima', vrlo učinkovito dočarava fantaziju borbe u agilnim borbenim strojevima.
Ako ste ljubitelj igara u kojima kombinacije opreme kroje uspjeh te ako ne zazirete od dinamične akcije koja za maksimalni užitak zahtijeva malo samodiscipline, definitivno predlažemo da isprobate Fires of Rubicon.
- Ime: Armored Core 6: Fires of Rubicon
- Proizvođač: FromSoftware
- Izdavač: Bandai/Namco
- Platforme: Windows, PlayStation 4, PlayStation 5, Xbox One, Xbox Series X
- Cijena: oko 70 eura